Pellegutten Startet 29.Mars.2007 Link til dette innlegget Startet 29.Mars.2007 Trenger nok en skikkelig rengjøring av ferskvannstanken i båten. Hva bør jeg bruke/gjøre? Sitér dette innlegget Link to post
Linn Christina Svart 29.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2007 Hvis du ikke kommer til å rengjøre tanken, kan du kjøpe noen "tabletter" som dei selger i alle båtbutikker og putte på tanken, finnes sikkert i flytende også. Husker ikke helt hva det het... Men da trenger vanntanken å fylles opp etterpå og tappes ut igjen, noe jeg gjorde 2 ganger. Resultatet gullande rent... Sitér dette innlegget Link to post
horg Svart 29.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2007 Har bruk god gameldags klorin på plasttank, lot det stå ett døgn, skyllte grundig, har du innspeksjonsluke kan du jo skrubbe i tillegg Sitér dette innlegget Link to post
Tine IV Svart 29.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 29.Mars.2007 Har bruk god gameldags klorin på plasttank, Har brukt det samme i alle år (rustfri tank) , vær vår hiver på ei flaske og lar det stå en times tid. Så fyller og tømmer jeg tanken et par ganger . Virker som vannet er mye bedre , ingen har klaga så langt . Tablettene du kjøper har jeg hørt så som så om . Har glassfiber tank nå , noen som veit om jeg kan bruke samme metoden på den også ? Tine III Sitér dette innlegget Medlem i Solviken båtforening , Redningsselskapet og KNBFVi sees på sjøen og lytter på K-77 Link to post
index Svart 30.Mars.2007 Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2007 Virker sikkert på glassfibertank også. Jeg har brukt dette på plasttank i flere år, ikke noe problem det! Pleier å bruke en liten halvliter med Klorin, fyller opp med vann, tapper vann til det lukter Klorin i vaskene og lar det stå til neste dag. Tømmer så tanken og skyller 2-3 ganger. Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Pellegutten Svart 30.Mars.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Mars.2007 Virker sikkert på glassfibertank også. Jeg har brukt dette på plasttank i flere år, ikke noe problem det! Pleier å bruke en liten halvliter med Klorin, fyller opp med vann, tapper vann til det lukter Klorin i vaskene og lar det stå til neste dag. Tømmer så tanken og skyller 2-3 ganger. Hvor stor tank har du da, index?? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.