Jump to content

Bobil VS båt

Linn Christina

Recommended Posts

Motorbåt og Bobil er vel omtrent det samme. Seilbåt derimot er noe helt annet..

Jess!! Den beveger seg stort sett sakte, OG på SKRÅ!!

må være tungt å ro en sånn bobil. :yesnod:

Sikkert! Og lurer på hvordan denne svære doningen vil klare seg på smale glatte veier.. :rolleyes:

Og hva med hjullager og bremser etter et par overfarter i saltvann?? :rolleyes:

Redigert av Marwin (see edit history)

Kystskipper 1984. Marintek Tr.heim.

• 6 år senere...

Vi har nå hatt en familie debatt omm dette, og har funnet ut å ta 3 uker i båt i sommer, og så leige bobil i 1 uke. Da stikker vi østover over til sverige en liten tripp. :yesnod: Nå har vi aldri hatt den situasjonen før med båttur, så over til landeveien med bobil, så jeg gleder meg til å prøve det...

Jeg skal gi en tilbakemelding til alle dere av utfallet av denne ferien, når den tid kommer.... Men nå er båtpussen ferdig og det blir mange turer på oss før someren.. :flag:

Nå har det gått 6-7 år og ennå har ikke tilbakemeldingen kommet. Det er vel mye som tyder på at bobil hadde noe for seg, og at båten er solgt.

Campingvogn/bobil er definitivt enklere når man har barn fra nyfødt til 3-4 år.

Det var grunnen til at jeg solgte båten og gikk over til vogn for en periode.

Vi bruker den hele året. Den står ved et skisenter om vinteren.

Moderne vogner i dag er veldig varm og god. Både elektrisk gulv varme og vannbåren varme.

En sms til vogna ved avreise fra Oslo så kommer vi frem til varm "hytte" på fjellet.

Samtidig så savner jeg elementer ved båtlivet, så det blir nok båt igjen når gutten blir større.

Faktisk har jeg tatt 1 år permisjon fra sommeren 2016 for å bare seile med familien.

Sommeren 2012 var vi 2 uker i Kroatia og 1 uke i Italia.

Sommeren 2013 var vi 5 uker i Norge/Sverige/Danmark. Nydelig vær hver eneste dag.

bilde

Redigert av offpist (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...