Smiley Startet 1.April.2007 Del på Facebook Startet 1.April.2007 (redigert) Fikk i fjor tak i en solid brakett som skal brukes til å feste en Merc -90 på Smuggleren. Har bare en liten utfordring når det gjelder braketten; Det har sittet en lift i mellom brakett og motor tidligere, dette medfører at bakre festene (der jeg skal feste motoren) sitter 5-6 cm forskjøvet i forhold til senter på braketten. Slik jeg ser det har jeg da to muligheter. Den første er å kontakte et sveiseverksted og få bygget om festepunktet på braketten. Den andre er rett og slett å feste braketten tilsvarende ute av senter på hekken av båten slik at motoren allikevel havner rett. Braketten er tung (ca.60-70 kg) så vekten bak bør vel i så fall justeres bl.a. ved plassering av batteri i båten. Noen sunspunkter her på om dette siste i det hele tatt er en gangbar løsning? Redigert 1.April.2007 av smiley (see edit history) Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 1.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2007 Ingen som har noen meninger om dette? Vil nødig gjøre noe dumt. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Taucher Svart 1.April.2007 Del på Facebook Svart 1.April.2007 kjøpe en lift å sette på ?? koster en 10-11 lapper, dyrt, men unødvendig... Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 1.April.2007 Del på Facebook Svart 1.April.2007 5 - 6 cm skjev montering på akterspeilet er synbart. Ville sjekket priser for sveisingen og gjort det om det ikke blir altfor dyrt. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 1.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 1.April.2007 Får ta noen bilder og forhøre meg hos noen sveiseverksteder. Har ingen ambisjoner om å ta denne type sveising selv da det fort kan bli myyye dyrere. Noen som i så fall kjenner til en dyktig og rimelig sveiser i Drammens-området? Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
ivar Svart 2.April.2007 Del på Facebook Svart 2.April.2007 (redigert) Kan det tenkes at motoren har vært montert ute av senter på båten braketten tidligere sto på (for å motvirke momentet fra propellen)? De liftene jeg har sett, CMC, Bob's, har ikke noe slik sideveis forskyvning.. 70 kg høres temmelig tungt og solid ut ja, vet du hva slags båt/motor den sto på? Redigert 2.April.2007 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Smiley Svart 2.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2007 Mener den sto på en Bayliner eller liknende med en 225hk på. Hadde i alle fall trykket i stykker hele skroget...... Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Smiley Svart 2.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 2.April.2007 Her er bilder av herligheten: Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.