Ankermann Startet 3.April.2007 Del på Facebook Startet 3.April.2007 Er det noen som vet hvordan jeg skal få fjernet maskeringstape som har stått på hele vinteren. Det er nemlig benyttet maskeringstape for at presenningen ikke skal gnisse mot båten på noen steder, og nå er det umulig å få denne av. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Har ved flere anledninger benyttet white spirite til å fukte tapen med slik at limet løsner. Evt.. en hårføner for å varme opp limet slik at du kan trekke tapen av. Cikrline Sitér dette innlegget Link to post
JRK Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Hei, Kan desverre ikke gi så mange gode råd her, men nå må du være forsiktig. Jeg hadde helt ny båt, og en rute knuste, så jeg benyttet også tape helevinteren. Fikk råd om å skrape forsiktig og så vaske med aceton og så skylle godt med vann. Dette var ikke et godt råd, gelcoaten ble gul der tapen hadde sittet. Om den ble gul av tape ller aceton eller en blanding av disse vet jeg ikke. Det ende med at jeg rubbet opp gelcoaten og da forsvant det. Sitér dette innlegget Link to post
saga Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Jeg hadde samme problemet selv med å få av maskeringstapen i vannlinjen etter bunnsmøringen. Den hadde stått på kun et par dager. Kjøpte citrus-spray (3M tror jeg) hos en fargehandel og det fungerte bra til å få løsnet tapen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Ville ikke brukt aceton, da den er temmelig aggressiv mot gelcoaten. Ville forsøkt citrusbasert spray , evt bensin, disse fjerner limrester ganske bra. Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Whistler Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 WD-40 funker også. Sitér dette innlegget Jeg bygger har bygd en Glen-L Zip Link to post
Gunga Din Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Har aldrig haft problem med aceton...har använt det på mina båter i snart 30 år !!!! det löser det meste dokk ikke gelcoat ! men man skall vara lite obs; spes om man har stripes eller an avbererlist i plast/gummi så man ikke får aceton på desse! Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Concorde Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 En maler ga meg det rådet å legge dobbelt med teip oppå hvis det må stå over noe tid, da er den lett å dra av Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Nå som det er påske kan du dra til sportsbutikken å kjøpe klister/skismøringsfjærner med citrus lukt. eller vanlik klisterfjærner... Denne funker veldig bra mot maskeringstape også... Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Malertape må ikke bli våt og skal ikke sitte for lenge på. Blå malertape tåler fuktighet. Sitér dette innlegget Link to post
880 Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Fjernet rester etter lerretstape med WD-40, går så det griner... Sitér dette innlegget Teori er når man vet alt og ingenting stemmer. Praksis er når alt stemmer, men ingen vet hvorfor. Praksis og teori forent: Ingenting stemmer, alt fungerer og ingen vet hvorfor. Link to post
Birchwood 320 Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 tipset mitt vert å ta ein svamp og fukte den i godt såpevatn og dra svampen over teipen , då løsner den greit . lykke til ! mvh, ms Wellcraft Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
giver Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Hei Maskeringstape er ferskvare. Kjøp ny hvert år, og ikke la den sitte på i timesvis. Ihvert fall ikke i sola. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
lippert Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Enig. Maskeringstape bør fjærnes raskt. Når man først har malt så finnes det jo ingen grunn til å ha den sittende. Men ved valg av riktig tape så er det ikke noe problem å la den sitte på en uke eller to. Scotch's blå malertape fungerer flott slik. Velg riktig maskeringstape. Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Miranda Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Det er forskjellig maseringstape alt etter bruk. en er for 12 timer, en for 48 timer og de blå av mascot er for opp til 14 dager. Maskering tape er ikke beregnet for bruk over lengere tid. Sjekk med de som du kjøper malingsprodukter av. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
Linn Christina Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Det er forskjellig maseringstape alt etter bruk. en er for 12 timer, en for 48 timer og de blå av mascot er for opp til 14 dager. Maskering tape er ikke beregnet for bruk over lengere tid. Sjekk med de som du kjøper malingsprodukter av. Det er riktig det Miranda sier. Bruk aldri en billig "malertape" når du vet du ikke klarer jobben over dagen. Du får kjøpt forskjellige taper alt etter kor lenge den skal sitte før du fjerner den. Jeg pleier å bruke den blå tapen, og har ikke problem å fjerne den etter vinter opplag... Sitér dette innlegget Link to post
Miranda Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Bruker altid den blå, uansett. Da vet jeg at den kommer lett av igjen. Sitér dette innlegget Opinion is like an ass, everybody have one</FONT> Link to post
cleo Svart 3.April.2007 Del på Facebook Svart 3.April.2007 Sitrusrens er utvilsomt det beste, bare la den få litt tid! Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.