Jump to content

Båtdrømmen deres gikk opp i flammer i går, huff og huff..

Gudrun

Recommended Posts

Og det gjer mine tanker også , det der var trist å lese ....

:nonod::cryin:

får bare håpe forsikringen muliggjer ein ny båt , sjølv om det ikkje vert det samme..

ms Wellcraft

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Ja...fyttirakkern! Slikt er forferdelig å lese om. Skal tro hva årsaken er, men det er kanskje nærliggende å tenke på selvantennelse av oppusningsremedier???

Uansett så kan det være greit at vi alle passer på filler, koster og ruller som vi bruker og kaster disse forsvarlig etter bruk, og ikke oppbevarer dette i båten "bare til imorgen". Mange av de remedier vi båtfolk bruker har jo høy sjanse for selvantennelse (har heldigvis ikke opplevd noe slikt).

Får endelig håpe brannårsak blir funnet, og at forsikring gjør at de kan gå løs på nytt prosjekt.

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Forferdelig trist når slikt skjer, håper det ordner seg med et godt alternativ for dem til sesongen.

Vi andre får ta denne lille vekkeren og skjekke at vi er godt nok forsikret. I en slik sak som dette kan det faktisk la seg gjøre å få dekket 250 kroner timen for eget utført arbeide. Av den grunn er det viktig å loggføre timene man bruker på båten, ta vare på fakturaer for alle utlegg. Mange bekker små osv..., det blir fort penger av det.

Arbeidet tid blir da vurdert etter hvor mange timer en fagmann bruker på tilsvarende jobb. Man får da 250 kroner timen for det antallet timer en fagmann ville brukt på jobben.

Har nettopp hatt vannskade i parketten i stuen min, der fikk jeg godkjennt 30 timer for å gjøre jobben selv.

Det er sikkert lurt å ha en løpende avtale med forsikringselskapet når man bygger båt. Gjøre dem klar over at det vil forekomme en kontinuerlig verdistigning gjennom byggeperioden. Masse bilder under byggeperioden er også viktig dokumentasjon i en slik sak.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...