Gudrun Startet 3.April.2007 Link til dette innlegget Startet 3.April.2007 Ja da må jeg si at tankene mine går til paret som mistet feriedrømmen i går kveld da båten gikk opp i flammer, bare kort tid før den var helt ferdig: http://www.vestnytt.no/nyhet.cfm?nyhetid=3110 Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Og det gjer mine tanker også , det der var trist å lese .... får bare håpe forsikringen muliggjer ein ny båt , sjølv om det ikkje vert det samme.. ms Wellcraft Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
vikers Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Ja...fyttirakkern! Slikt er forferdelig å lese om. Skal tro hva årsaken er, men det er kanskje nærliggende å tenke på selvantennelse av oppusningsremedier??? Uansett så kan det være greit at vi alle passer på filler, koster og ruller som vi bruker og kaster disse forsvarlig etter bruk, og ikke oppbevarer dette i båten "bare til imorgen". Mange av de remedier vi båtfolk bruker har jo høy sjanse for selvantennelse (har heldigvis ikke opplevd noe slikt). Får endelig håpe brannårsak blir funnet, og at forsikring gjør at de kan gå løs på nytt prosjekt. Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
S/Y EIMY Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Dette var leit. Må bare ønske dem lykke til videre og håpe de ikke gir opp. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Ser ut som om det var en Broom 35 En flott engelskmann, som det ikke går så veldig mange av her i landet! Sitér dette innlegget Link to post
Frøken Fryd Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Huff, lurer på om ikke jeg vet hvem hun er og Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 3.April.2007 Link til dette innlegget Svart 3.April.2007 Forferdelig trist når slikt skjer, håper det ordner seg med et godt alternativ for dem til sesongen. Vi andre får ta denne lille vekkeren og skjekke at vi er godt nok forsikret. I en slik sak som dette kan det faktisk la seg gjøre å få dekket 250 kroner timen for eget utført arbeide. Av den grunn er det viktig å loggføre timene man bruker på båten, ta vare på fakturaer for alle utlegg. Mange bekker små osv..., det blir fort penger av det. Arbeidet tid blir da vurdert etter hvor mange timer en fagmann bruker på tilsvarende jobb. Man får da 250 kroner timen for det antallet timer en fagmann ville brukt på jobben. Har nettopp hatt vannskade i parketten i stuen min, der fikk jeg godkjennt 30 timer for å gjøre jobben selv. Det er sikkert lurt å ha en løpende avtale med forsikringselskapet når man bygger båt. Gjøre dem klar over at det vil forekomme en kontinuerlig verdistigning gjennom byggeperioden. Masse bilder under byggeperioden er også viktig dokumentasjon i en slik sak. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.