saga Startet 4.April.2007 Link til dette innlegget Startet 4.April.2007 (redigert) Syntes dette var såpasse ekstreme bilder at jeg måtte legge de ut. Dette skjedde vistnok den 16 januar 2007 i Port Hueneme. Kanskje ikke noe særlig for nervøse sjeler som selv snart skal sjøsette med f.eks kran. Jeg er glad for at min båt allerede ligger på sjøen. Redigert 4.April.2007 av saga (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Eieren sitter i bitter krampegråt enda vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Larspo Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Men de fikk den jo ned, var ikke det poenget da? Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Kanskje dette er eiern selv? Han angret på at han hadde tømt kontoen til alle familiemedlemmene sine og ville ha tilbake pengene... Kjipe bilder, men kjøper jeg båt i utlandet så skal jeg kjøre den hjem selv... Sitér dette innlegget Link to post
Naurstad Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Her ser det ut som kranbilsjåføren har glemt hvilken side han har satt ut støttebenene på. Har selv båten på land og har tenkt at noe slikt kan skje når den skal sjøsettes. Brukte mobilkran for å få den på land det resulterte i skadet fenderlist p.g.a. det store presset fra stroppene. Sjåføren mente at en lastebil med den største kranen ville klare løftet, og er nå usikker på hva jeg velger. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
bjoris Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Typisk dårlig dag på jobben??? Har selv båten på land og har tenkt at noe slikt kan skje når den skal sjøsettes. Brukte mobilkran for å få den på land det resulterte i skadet fenderlist p.g.a. det store presset fra stroppene. Sjåføren mente at en lastebil med den største kranen ville klare løftet, og er nå usikker på hva jeg velger. Det er vel ikke problemet at det er mobilkran? Dersom det ikke brukes kryss må det SVÆRT lange stropper til for å unngå dette og du vil ikke unngå det helt uansett. Er du uheldig kan du jo skade mer enn fenderlisten også. Brukes kryss kan du jo "ta bort" presset på fenderlisten uansett krantype... Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Frøken Fryd Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Sånn holder de på nede på Bryggen også Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Tragikomisk Sitér dette innlegget Link to post
snorken Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Ska tru ka vraket går førr? Sitér dette innlegget Link to post
Kosmix Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 :nonod: Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Trophy Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 Her ser det ut som kranbilsjåføren har glemt hvilken side han har satt ut støttebenene på. En kan ikke gjøre et sånt løft uten støtteben på begge sider. De ligger nok knekt under krana. Ville nok selv valgt en mer moderne(nyere) kran til et sånt løft Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
loffern Svart 4.April.2007 Link til dette innlegget Svart 4.April.2007 (redigert) Typisk dårlig dag på jobben???Det er vel ikke problemet at det er mobilkran? Dersom det ikke brukes kryss må det SVÆRT lange stropper til for å unngå dette og du vil ikke unngå det helt uansett. Er du uheldig kan du jo skade mer enn fenderlisten også. Brukes kryss kan du jo "ta bort" presset på fenderlisten uansett krantype... Lag deg noen avstandsklosser som legges mellom stroppene og skrogsida så kommer ikke stroppene i kontakt med fenderlista de i det hele tatt. Jeg brukte ca en meter lange 2"6" på den forrige båten min og da ble fenderlista meget glad(tror jeg)... Redigert 4.April.2007 av loffern (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Rart at ikke disse som kjører båter har forskjellige lengder på rørene til løfteåket, jeg syns det klemmer vel mye på skrog. Og det liker jeg ikke. Men når jeg først er på vannet så blir den liggende der. Blir bare slipp deretter Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Etter kranas utseende å dømme så kan bildet være tatt i Junaiten. Manitou lager ihvertfall sånne kraner og de løfter over 70 tonn de største jeg har sett så det er en relativt moderne kran. Sitér dette innlegget Link to post
Smiley Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Her ser det ut som kranbilsjåføren har glemt hvilken side han har satt ut støttebenene på. Har selv båten på land og har tenkt at noe slikt kan skje når den skal sjøsettes. Brukte mobilkran for å få den på land det resulterte i skadet fenderlist p.g.a. det store presset fra stroppene. Sjåføren mente at en lastebil med den største kranen ville klare løftet, og er nå usikker på hva jeg velger. På bilde nr. 5 fra toppen så synes det tydelig at det andre settet med støtteben er inne....... Så dersom ikke disse har latt seg "presse" inn på plass igjen når doningen bikket, så spørs det om ikke dette var siste dårlige dag på jobb for den kranføreren. Sitér dette innlegget AASS for OSS! Drikk Aass og piss Ringnes! Drikk aldri vann (og spis ikke den gule snøen)!! Link to post
lippert Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Har selv båten på land og har tenkt at noe slikt kan skje når den skal sjøsettes. Brukte mobilkran for å få den på land det resulterte i skadet fenderlist p.g.a. det store presset fra stroppene. Da har enten stroppene vært alt for korte, eller kranføreren har "glemt" å bruke løfteåket sitt, for han hadde vel det med seg? Sitér dette innlegget mvh Knut Erik Link to post
Naurstad Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Da har enten stroppene vært alt for korte, eller kranføreren har "glemt" å bruke løfteåket sitt, for han hadde vel det med seg? Brukte mobilkran for løftet, de har ikke plass for å ta med seg løfteåk. Stroppene var meget lange, men press blir det uansett. Skal bruke klosser under fenderlisten som tar imot for presset når båten skal ut på sjøen igjen. Sitér dette innlegget Naurstad sin hjemmeside Link to post
vikers Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Der jeg tidligere hadde mine båter i vinteropplag har de anskaffet en dieselvogn med stroppevugge. Den er super og snill mot båtsidene. Kjøres ut på skinnespor til båtene kan legge seg over stroppene, heises opp på stroppene og kjøres rett på opplagsplass. Master står på og den tar båter opptil 25 tonn. Flere opplagsplasser burde investert i en slik... Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
New Attitude Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Hmm, kanskje det er som med andre smekre individer: det lyves på vekten? Sånn kan det gå når en har en for omfangsrik vinkjeller ombord Sitér dette innlegget Dufour 40 Performance Link to post
SF Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 (redigert) Litt mer info her: http://www.ybw.com/auto/newsdesk/20070207160030mbmnews.html http://www.ybw.com/forums/showflat.php?Number=1332079 Redigert 5.April.2007 av SF (see edit history) Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
rogeri Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Klemming fra for korte løftestropper eller løft uten åk har lett for å resultere i vinduslekkasjer og lekkasjer mellom skrog og overbygg! En annen sak når det først snakkes om løfting av båt, det er også veldig viktig å holde baugen godt opp slik at en unngår at vann som befinner seg i eksosslangen får fall inn i motoren! Uansett, ingen av det ovennevnte kunne ha berget denne Sunseekeren! Bra det ikke gikk liv tapt! Sitér dette innlegget Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 det lyves på vekten? Ikke uvanlig. Ofte lyves der noen kg. nedover skalaen når båten skal løftes. Folk tror sikkert at det blir litt billigre hvis båten er noen kg. lettere. Men jeg kjenner ikke det tilfeldet som er omtalt her i tråden, så det vil ikke jeg spekulerer i. Men klart at der kan skje uheld, både med nye og gamle kraner. Jeg har hørt om kraner som kolapser/knekker sammen, få dager etter årlig sertifisering, så 100% sikker kan man aldrig være. Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.