joelle Startet 4.April.2007 Del på Facebook Startet 4.April.2007 Lurer litt på å prøve å farve om trekken på putene inne i båten. Synes det er litt kjedeligt å betale mye for å få sydd nytt når jeg eventuellt kan farve di jeg har. Er det noen som kan gi litt råd på hvis dette er en god ide eller ikke. Putene er hele i stoffet, litt mønster i dem. Sitér dette innlegget Link to post
Zikk Zakk Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 (redigert) hmm hadde ikke vi en tråd om dette i fjor? En slags malingspray som skulle være helt fantastisk til en slik jobb... hmmm lete lete Redigert 4.April.2007 av Zikk Zakk (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Har ikke du helt ny båt da, joelle? Hvilket materiale snakker vi om her? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
joelle Svart 4.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.April.2007 solgte den nye bavarian i fjor...... trenger ju noe å skru på vet du. stoffet er standard møbel stoff med mønster. trur den tidligere diskusjonen var vedr. spray maling av skai osv. jeg tenker mer i banen vanlig stoff farving Sitér dette innlegget Link to post
Hasla 26 Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Tror de har sånn farge til stoff hos fargehandleren runt om,men da lurer jeg på att da må alt være samme farge på puter ikke forskjellig på samme.Det er vel sånt som du legger i vann og blander med salt har vært borte i dette selv for noen år tilbake. kring.mvhBjørn Sitér dette innlegget Jeg er også en klakkør og er stolt av dette. Link to post
Espen C Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Dette selges vel hos mange vanlige kolonial butikker kan farges i vaskemaskinen, man må tilsette fargestoffet og en del salt. Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Det lar seg jo gjøre å ta av trekkene og farge dem i vaskemaskin, og pent kan det også bli. Spørsmålet er hvor slitesterk fargen blir, og om du risikerer at farge smitter av. men det går jo an å prøve med et par-tre trekk, hvis alternativet likevel er å få sydd nye. Du skal ikke se bort fra at det går bra... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
mor Amica Svart 4.April.2007 Del på Facebook Svart 4.April.2007 Jeg har farget putetrekkene i Amica, de var grå og jeg farvet dem blå. Har brukt putene en sesong etter fargingen, den sitter fremdeles uten å farge av. Har fått flere spørsmål om vi har skiftet trekk på putene. Jeg brukte tøyfarve for syntetisk stoff. Fikk hjelp på farvehandelen til å velge ut riktig type, tror hele kalaset kostet ca 300 kr. Jeg tok av trekkene og farvet dem i vaskemaskinen. Egentlig skulle de farves på 80 gr, men jeg torde ikke bruke mer enn 60 gr, for jeg visste ikke hvor mye varme stoffet tålte. Etter at jeg var ferdig med farvingen, vasket jeg trekkene i vaskemaskinen på 60 gr 2 ganger. Våre trekk var så stygge, at vi enten måtte farve dem, eller skifte dem mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Victora III Svart 5.April.2007 Del på Facebook Svart 5.April.2007 Typen stoff er veldig avgjørende. Farget et sett med gardiner i fjor og de ble rimelig bra. De var gule, men famlet. Farget dem mørke blå og det så bra ut. Kom du tett på så du fremdeles litt skjolder etter falminga. Bomullsstoff er best. Kunstfiber seg ber egner seg dårlig. Har du blanding (som setetrekk ofte er) kan du risikere at bomullstoffet tar farge, mens trådene på langs ikke tar farge og det kan bli litt rart. Fargen sitter som regel godt om du går fram på riktig måte (beskrevet på fargepulveret som kjøpes i alle jernvareforetninger). Er du heldig kan det bli riktig pent, men sjekk ut stoff-typen på forhånd og følg oppskriften nøye! Sitér dette innlegget Link to post
joelle Svart 6.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.April.2007 Takker for en del inspill. Er det noen som kjenner til noen produsenter på denne typen av farve greier, sånn at man kan lese litt om det på produsentenes hjemmesider? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.