Jump to content

Bendiesel

Birchwood 320

Recommended Posts

Jupp..  Har jo enno problemer med min 7,3 mercruiser diesel motor. (Ja jaj ja hørt at mangen sier det er en drit motor)

Skiftet dysene , men den ryker og er tungstartet ennå.. I dag var eg nede og startet den opp med en jev.... børl.. Masse svart røyk og greier.. Eg satt oppå motoren og beundret gliset. Der ser jeg en liten dings på diesel filteret.

Eg tok av en liten plast hette og det ser ut som en dekkventil.. Trykker på denne og dieselen spruter ut, men hmmm, det lukter jo ikke diesel da. Neida det lukter bensin..

Kan det vere dette som gjør motoren tungstartet og at den ryker...

Personligt................. Eg (vil) tru det..

Noen som vet

John Inge

Fjord 27 AC TMD40

Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knop
Wellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.
Firmanavn: Motordeler.com

Det tror jeg jeg kunne vedde en del kronasje på ja. Forhåpentligvis har du en del diesel innblandet bensinen da høytrykkspumpene på en dieselmotor trenger diesel for smøring. Disse pumpene er maskinert med ekstremt fine toleranser og hvis du kjører på ren bensin vil jeg tro at det ikke skal særlig mange minuttene til før ubotelig skade er skjedd :smiley:

En kar fortalte meg en gang at han hadde et pumpestempel i hånden og prøvde å sette det inn i pumpa. Det lot seg ikke gjøre fordi stempelet var oppvarmet til håndtemperatur og pumpa var kald........ Det forteller litt om hvor små toleranser der er i disse pumpene.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Bare sånn av nyskjerrighet. Hvordan har du fått så mye bensin nedi dieseltanken at det tydelig lukter og ser ut som bensin? Jeg innbilte meg at får du mye bensin i en dieselmotor, så går det rett til helvete. Pang, pang, du er sprengt eller noe i den duren. (lavere flammepunkt på bensin, tenning på feil tidspunkt, ventiler og stempler på vei til helvete, osv) Men det kommer vel litt an på mengden innblandet bensin?

Lotus

Trykker på denne og dieselen spruter ut, men hmmm, det lukter jo ikke diesel da. Neida det lukter bensin..

Personligt................. Eg (vil) tru det..

Noen som vet

John Inge

Hei.  :smiley:

Hvis det lukter bensin av dieselen kan du nok regne med at du har fått fyllt bensin på tanken istedetfor diesel. Og da er du ille ute hvis du tilogmed har klart å kjøre på den.

Ta en prøve av det du har på tanken før du prøver å starte opp igjen.

Vi får håpe det beste.

Til SveinHa:

Man bør aldri ta med fingrene på de indre delene, spesielt ikke stemplene, i en dieselpumpe, fettet på fingrene er nok til å ødelegge de.

KAT :seeya:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...