Absolut Båt Startet 5.April.2007 Link til dette innlegget Startet 5.April.2007 Kjøpte meg båt for første gang i fjor sommer. Sitter nå å lurer på om eierskiftet skulle ha vært meldt inn et sted, på samme måte som med bil? Sitér dette innlegget Link to post
vikers Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Heisan Om båten er registrert i Småbåtregisteret så meldes eierskifte inn der, men ellers er det ikke noe sted å registrere eierskifte. Småbåtregisteret Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
NilsPils Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Jeg kjøpte meg båt for første gang på mandag. Den var registrert i Småbåtregisteret og jeg har besørget omregistrering til meg. Det er ikke noen form for registreringsplikt for små fritidsbåter. Det blir omtrent som å kjøpe møbler. Men du KAN registrere båten i Småbåtregisteret hvis du vil. Forsikringsselskapene liker det og det er et krav i marinaen der jeg har båtplassen. Når du kommer til selvangivelsen vil du se at båten skal oppgis som formuesgjenstand. Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
Puffen Svart 5.April.2007 Link til dette innlegget Svart 5.April.2007 Kjøpte meg båt for første gang i fjor sommer. Sitter nå å lurer på om eierskiftet skulle ha vært meldt inn et sted, på samme måte som med bil? Er det VHF ombord? I så fall må denne meldes til tilsynet. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.