Jump to content

Fjerne diesellukt

Førstereisgutt

Recommended Posts

Jeg har hatt en diesellekkasje i vinter, som nå er tettet, men en god del av dieselen har trekt ned i treverket og derfor kommer det vel til å stinke diesel i alle fremtid - eller? Er det noen måte å redusere diesellukten på? Jeg ser i en annen tråd at lukt generelt kan fjernes med grovsalt, noen synspunkter?

Tror nok at diesellukten vil henge ved deg en stund, men om du pusser rent på utsiden av det området du hadde lekkasjen og så oljet innenfra med lag på lag, vått i vått...helt til du ser det pipler ut på yttersiden - da vil du kanskje eliminere diesellukten, og igjen få den gode "trebåtslukten". Kanskje...tror jeg.. :lol:

I hvert fall det som falt meg inn nå...

Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!!

Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand.

Jeg har også hatt diesel lekkasje, og fikk anbefalt et middel fra proff, jeg husker ikke hva det heter, men hvis du snakker med proff, så vil de hjelpe deg. Jeg har bare prøvd stoffet litt i vår, da det ikke kan brukes i kuldegrader. Så langt så fungerer det bra, men får vel ikke svar før solen og varmen setter inn for fullt

www.proffnorge.no

Hei

Her på Jæren lages det et middel som heter Dasskrutt som er glimrende til å fjerne alskens lukter , driver selv å prøve det ut i septikken ombord . Få tak i en sprayflaske og prøv det . Se forøvrig på www.braut-as.no for mer info

hei

Prøv å strø litt vaniljesukker på, kjørte flyttelasset mitt i lastebil, rett etter et lass med fersk fisk, det luktet ikke godt før jeg skulle laste flyttelasset, :puke: men en liten boks med vaniljesukker og lukten ble borte :yesnod: Det virker også på diesel :yesnod::yesnod:

Endelig ble det Bobåt

Hei

Har selv en gammal treskjøyte og der har jeg brukt eddik med godt resultat, men man bør være forsiktig med bruk av eddik det er tross allt en form for syre som igjen kan tære på spiker/saum i trebåten. Et annet tips er at på apoteket får du kjøpt et stoff som brukes i "posen" til dem som er stomi-opperert. Og det er et stoff som fungerer, noen dråper i kjølsvinet og lukten er borte :flag: Firmaet Polygon har også et sitron duftene stoff som har den egenskap å spise opp "lukt-molekylene", husker ikke navnet men fikk opplyst at en del fiskere bruker dette for å fjerne lukt i fiskebåter :wink:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...