ojh9000 Startet 5.April.2007 Link til dette innlegget Startet 5.April.2007 Jeg har en zenith forgasser til marnaen min. jeg har hatt litt trøbbel med at flotøren har hengt seg opp. Jeg hørte noe om å koke den i en kjele med lut for å rense den? funker det? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 6.April.2007 Link til dette innlegget Svart 6.April.2007 Skal ikke si at det IKKE fungerer, men synes det høres litt drastisk ut Ville heller demontert hele forgasseren, lagt i bløtt alle delene i et rense middel ( white sprite, diesel, forgasser rens,,, ) Etter noen timer (evt et døgn hvis den var ille ), tatt opp hverenkelt del for så å skrubbe delen med et tannbørste eller stiv pensle ( liten flaske kost for innvendige hull ). Dyser kan stikkes opp med noe IKKE metallisk ( busta ifra en stiv kost eller lignende ), hvis mulig bør du blåse rent alle deler med trykk luft . Når alle deler er 100% rene kan de monteres igjen, da helst med nye pakninger og O-ringer ( kjøp gjerne et rep kit , hvis du får tak i det ). Arne Kjetil Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
TMe Svart 6.April.2007 Link til dette innlegget Svart 6.April.2007 Lynol er et langt bedre rensemiddel til forgasserrens enn wh.spirit og lynol da det løser opp inntørka bensinrester. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.