Jump to content

Ford 2704 ET, bankelyd - fra Turbo?

Vannskrekk

Recommended Posts

Har en ford 2704 ET som har fått ulyd :confused: Litt etter at båten er startet begynner en bankelyd. Det er en ”hul lyd” – nesten som når man knepper med tunga mot ganen (jfr popcorn-melodien – hvis noen husker denne) – bare at lyden er mye høyere. Den slår omtrent 3 ganger pr sekund. For meg høres det ut til at lyden kommer fra turboen, men den er litt vanskelig å lokalisere nøyaktig. Kan dette være en ”turbolyd”? Noen tips?

3 ganger i sekundet er ikke så langt fra arbeidstakten på en sylinder. Antagelig en sylinder som trøbler på et eller annet vis. Det kan være mye rart som stempelfjører, ventiler, dyser, manifoldpakning +++ Prøv å løsne et og et dyserør med motoren på tomgang så kan du gjerne lokalisere hvilken sylinder som trøbler.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Ja, det er på tomgang. Jeg registrerte ikke spesielt taktskifte ved økning av turtall Båten ligger 15 mil hjemmefra slik at jeg får ikke testet ut noe ennå. Allikevel: Fint med tips - Takk for mange hint. Er det flere som har andre gode forslag tar jeg gjerne imot disse. Stetoskop var en god ide!

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...