Vannskrekk Startet 7.April.2007 Del på Facebook Startet 7.April.2007 Har en ford 2704 ET som har fått ulyd Litt etter at båten er startet begynner en bankelyd. Det er en ”hul lyd” – nesten som når man knepper med tunga mot ganen (jfr popcorn-melodien – hvis noen husker denne) – bare at lyden er mye høyere. Den slår omtrent 3 ganger pr sekund. For meg høres det ut til at lyden kommer fra turboen, men den er litt vanskelig å lokalisere nøyaktig. Kan dette være en ”turbolyd”? Noen tips? Sitér dette innlegget Link to post
Sequoia Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 Turbo'er pleier vel bare å lage hvine-lyder når de blir slitt... ala en støvsuger. Banking hørtes rart ut. Sitér dette innlegget Link to post
mitsu Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 (redigert) kan være så mangt.. men ikke turbo. sjekk om du har eksoslekkasje fra manifold popkorn/støvsuger? Redigert 7.April.2007 av mitsu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 Hei Er det på tomgang? Kom til å tenke på om det kan være en diesel dyse som drypper. Det vil si den ikke forstøver skikkelig og danner dråpe som ved tenning lager tenningsbank. Hilsen Smaapla Sitér dette innlegget Link to post
SveinHa Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 3 ganger i sekundet er ikke så langt fra arbeidstakten på en sylinder. Antagelig en sylinder som trøbler på et eller annet vis. Det kan være mye rart som stempelfjører, ventiler, dyser, manifoldpakning +++ Prøv å løsne et og et dyserør med motoren på tomgang så kan du gjerne lokalisere hvilken sylinder som trøbler. Sitér dette innlegget Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808 Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram If we grew our own food, we wouldn't waste a third of it as we do today. If we made our own tables and chairs, we wouldn't throw them out the moment we changed the interior decor. If we had to clean our own drinking water, we probably wouldn't contaminate it. Mark Boyle. Link to post
marius Svart 7.April.2007 Del på Facebook Svart 7.April.2007 Hei Du får kjøpt stetoskop på Biltema som er veldig greit å bruke til lokalisering av ulyder , har brukt dette selv med hell Sitér dette innlegget Link to post
Vannskrekk Svart 7.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.April.2007 Ja, det er på tomgang. Jeg registrerte ikke spesielt taktskifte ved økning av turtall Båten ligger 15 mil hjemmefra slik at jeg får ikke testet ut noe ennå. Allikevel: Fint med tips - Takk for mange hint. Er det flere som har andre gode forslag tar jeg gjerne imot disse. Stetoskop var en god ide! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.