Pellegutten Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Er ikke helt enig i at det kun er syrefaste tanker som gjelder. Sea-Sea på rudsletta i bærum har en utmerket septiktank i hd-polyten på 40 liter som jeg har montert og som ikke avgir noe septikklukt. Prisen er heller ikke avskrekkende (844,-). mvh Vi har også denne tanken og har ikke hatt noe ubehag med den. Sitér dette innlegget Link to post
Sofaseileren Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Vi har også denne tanken og har ikke hatt noe ubehag med den.Hvor lenge har dere hatt disse i bruk? (Har hørt dette blir problemer over tid...) Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Vi har brukt denne tanken i 3 sesonger. Det eneste negative er at tanken er utstyrt med tilkobling til lufting med den enorme dimensjon 3/8" utvendig gjenger, noe som er alt for lite. Sitér dette innlegget Link to post
Trude III Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 Monterte ny 125L septiktank i PE plast for 2 år siden. Tanken ble laget av Plastinvent AS og er CE godkjent for diesel. Fikk levert med 3/4" luftestuss og fylle og tappestusser der jeg ønsket (38mm). Kort lufteslange, santiærveske og skylder ofte med vann. Ikke lukt i det hele tatt! Tror ikke jeg skal ha tanker i annet materiale en PE plast noen gang. Glem korrosjon og lekasjer. Hilsen Harald L Sitér dette innlegget Trude III Link to post
Suzuki Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 noen som har bilde / måltegning av denne PE plasttanken til SeaSea ? Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Pellegutten Svart 1.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 1.Mars.2006 noen som har bilde / måltegning av denne PE plasttanken til SeaSea ? Suzuki Tanken måler: 500x330x330 (LxBxH) Sitér dette innlegget Link to post
Pellegutten Svart 28.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2006 Er det noen som veit av produsenter/forhandlere av plast septikktanker på 100 - 200 ltr? Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 28.Mars.2006 Link til dette innlegget Svart 28.Mars.2006 www.plastinvent.no Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Bergen Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Jeg er svært plaget med odør rundt båten når ny guffe pumes fra skålen og ned i tanken. Årsaken er nok trolig for dårlig lufting, da eksisterende lufteflens i metall er i en slik konsistens at den kan plukkes fra hverandre med håndkraft, og trolig er den omtrent tettet igjen på innsiden grunnet korrosjonen. Slangen er i utgangspunket også av liten dimensjon (ca 12mm). For å bøte på dette har jeg tenkt å borre hull i plasttanken hvor flensen er i dag, lime fast en ny og større flens slik at jeg kan sette på luftinslange av større dimensjon. Spørsmålene mine er: Vil jeg klare å lime en flens fast uten at jeg får luktlekkasje rundt flensen ? Hva bør jeg bruke for å lime fast den nye plastflensen (SIKA?),og til sist er det lurt av meg å gå i gang med dette mens tanken er i båten- eller bør jeg ta tanken ut for å rengjøre/tørke den før noe limes fast? Tilkomsten til området er god og jeg håpte på å få gjort dette på en kveldstund. Takker for tips Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Hvis du har mannhull i tanken så kan du jo bare sette inn en vanlig skroggjennomføring fra innsiden og ut, da burde det bli tett. Jeg har mine tvil om det vil fungere å bare lime en stuss på fra utsiden, det må jeg innrømme... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Bergen Svart 21.September.2006 Link til dette innlegget Svart 21.September.2006 Hvis du har mannhull i tanken så kan du jo bare sette inn en vanlig skroggjennomføring Smart tenkt. Jeg vet ikke om mannhullet stort nok til at jeg klarer å komme meg bort å jobbe der hvor luftingen er i dag men skal sjekke dette i morgen, Takker for tipset. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 Nei, jeg tror ikke jeg klarer å få satt i en skroggjennomføring i det område av tanken hvor luftingen er i dag (kommer ikke til for å arbeide på innsiden av tanken). I så fall må jeg ha tanken opp av båten om jeg skal gjøre det slikt. Er det ingen som har limt lufteflens på septiktank av plast før ? Sitér dette innlegget Link to post
avmønstret5 Svart 22.September.2006 Link til dette innlegget Svart 22.September.2006 OBS! Forsiktig med noen plast sepiktanker. Jeg kastet ut nr to i sommer. Den første luktet - og den andre ble lekk. Den andre, velkjent type i sort plast, hadde gjengede stusser. Når stive septikslager sette på kan det lett bli noe press på gjengene og det begynner å lekke . Tettningsstoff f.eks. Tek7 fungerer dårlig mot den plasttypen som brukes. Når det det syrefast stål som gjelder. Sitér dette innlegget Link to post
Nøtterøy Svart 23.September.2006 Link til dette innlegget Svart 23.September.2006 Kastet ut min plast tank, med slager og alt som var her nå i høst. Har bestillt ny Syrefast, med giver og mannlokk. Plastanken var definitivt ikke luktfri, pluss at den lakk "luft" ved luftestussen, og rundt mannlokket! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.