henning_dt85 Startet 25.November.2003 Link til dette innlegget Startet 25.November.2003 Lurer på om noen av dere har litt erfaring med lakk til påhengsmotor.Lurer på hvor man kan få kjøpt lakk (mørkegrønn) til en 1970 20 hk johnson (rundtomkring Oslo/Bærum) , om det er originallakk ( altså den rette fargen), pris ( og hvor stor boksen er), om den er tynn (renner veldig) og om den trenger grunning. Se på denne http://mitglied.lycos.de/old_omc/j_1970/john_1970.html linken over en katalog over alle 1970 modellene ( min 20 hk er på side 10&11, den med ett flagg på siden) så dere vet hva slags farge det er snakk om. MVH Henning Larsen Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 26.November.2003 Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 I mitt forrige bilbransjeliv hadde vi et sortiment med spraylakk fra et firma som het Vogelsang. Det holdt til på Ørje ved Svenskegrensa. Lakksortimentet inneholdt flere hundre bokser som til sammen dekket en 80 til 90 prosent av alle biler på markedet. Det var ikke orginalfarger, men nær opptil. Det var i de fleste tilfeller mulig å finne en kulør som var lik nok. Det var acryllakk av god kvalitet og ikke billig celluloselakk som spraylakk svært ofte består av. Det er rimlig å anta at du finner slikt Vogelsang lakkopplegg hos større bilutstyrsforretninger. Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 26.November.2003 Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 Jeg fant ikke noe Vogelsang lenger. Etter en telefon til gamle kollegaer heter det nå Dupli- Colour og forhandles av Billakkspesialisten 22.69.38.80 Sitér dette innlegget Link to post
OT-flyktning Svart 26.November.2003 Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 Har lagt merke til at Biltema nå fører lakk på boks spesielt rettet mot båtmotorer. Rimelig er den også. Hvor nær den kommer originallakken i kvalitet og farge, det diskuterer vi et annet sted . Sitér dette innlegget Link to post
Sebaldus Svart 26.November.2003 Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 Gå til en bilutstyrsforretning med litt utvalg. Der finner du et stort stativ med billakk (f.eks Motip). Kjøp så grunning, farge og klarlakk. Dette går bra så lenge du ikke trenger 100% riktig farge. Går du til en spesiallbutikk har de fargekart du kanskje kan låne med deg. Da kan du treffe veldig bra på fargen! Sitér dette innlegget Link to post
henning_dt85 Svart 26.November.2003 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 Takker for svar... Vogelsang heter nå Dupli-color og føres av Torshov Bilrekvisita, det skal jeg prøve (gode erfaringer med den lakken, sitter godt og renner ikke) Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 26.November.2003 Link til dette innlegget Svart 26.November.2003 Tror at de velutstyrte billakk forhandlere har muligheter for å blande til akkurat den fargen du skal ha. Dersom du har en del med lakk på kan de sikkert måle den også, Tror at det som brukes heter Spectrometer. Så blander de det til, men jeg inbiller meg at du få lakken i en vanlig blikkboks som krever at har sprøyteutstyr av et eller annet slag. Har sett dette utstyret bl.a. hos Spies-Hecker forhandlere, og tro at Billakkspesialisten kan være et sted å starte. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.