Jump to content

Lakk til 1970 Johnson

henning_dt85

Recommended Posts

Lurer på om noen av dere har litt erfaring med lakk til påhengsmotor.Lurer på hvor man kan få kjøpt lakk (mørkegrønn) til en 1970 20 hk johnson (rundtomkring Oslo/Bærum) , om det er originallakk ( altså den rette fargen), pris ( og hvor stor boksen er), om den er tynn (renner veldig) og om den trenger grunning. Se på denne http://mitglied.lycos.de/old_omc/j_1970/john_1970.html linken over en katalog over alle 1970 modellene ( min 20 hk er på side 10&11, den med ett flagg på siden) så dere vet hva slags farge det er snakk om.

MVH Henning Larsen

I mitt forrige bilbransjeliv hadde vi et sortiment med spraylakk fra et firma som het Vogelsang. Det holdt til på Ørje ved Svenskegrensa.

Lakksortimentet inneholdt flere hundre bokser som til sammen dekket en 80 til 90 prosent av alle biler på markedet. Det var ikke orginalfarger, men nær opptil. Det var i de fleste tilfeller mulig å finne en kulør som var lik nok. Det var acryllakk av god kvalitet og ikke billig celluloselakk som spraylakk svært ofte består av.

Det er rimlig å anta at du finner slikt Vogelsang lakkopplegg hos større bilutstyrsforretninger.

Gå til en bilutstyrsforretning med litt utvalg. Der finner du et stort stativ med billakk (f.eks Motip). Kjøp så grunning, farge og klarlakk. Dette går bra så lenge du ikke trenger 100% riktig farge. Går du til en spesiallbutikk har de fargekart du kanskje kan låne med deg. Da kan du treffe veldig bra på fargen!

Tror at de velutstyrte billakk forhandlere har muligheter for å blande til akkurat den fargen du skal ha. Dersom du har en del med lakk på kan de sikkert måle den også, Tror at det som brukes heter Spectrometer. Så blander de det til, men jeg inbiller meg at du få lakken i en vanlig blikkboks som krever at har sprøyteutstyr av et eller annet slag.

Har sett dette utstyret bl.a. hos Spies-Hecker forhandlere, og tro at Billakkspesialisten kan være et sted å starte.

Hilsen Ludde

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...