bliss X Startet 25.November.2003 Del på Facebook Startet 25.November.2003 Kunne vært morsomt å hørt hvilke planer / drømmer / forventninger osv man har for sesongen 2004. Hvis været er bra, båten ligger der blank og fin, og du har ferie, hva vil du gjøre da? Sitér dette innlegget Link to post
jat Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Slappe av, og samle krefter. Så får vi se hvor og hva dette bringer oss. Båtferie for oss er å ha friheten til å ikke følge planer eller klokker. Sitér dette innlegget Link to post
Slagskibet Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Planer om Jomfruland. Sitér dette innlegget Link to post
bjoris Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Ja, det er lenge å vente. Vi kjøpte ny båt nå i høst (lagt inn på Båten MIN-linken), men får den ikke hjem før til våren. Vi har bare prøvd båten èn dag så det blir veldig spennende å se om den er så bra som vi tror og håper. Det er utrolig lenge å vente iallefall... Forventningene til sesongen 2004 er dermed store og spenningen ligger både i "ny" båt og den "store beslutningen" om å gå fra seilbåt til motorbåt noen år. Det har vi gjort pga små barn. Vi håper det blir et enklere båtliv med motorbåt, selv om vi nok kommer til å savne stillheten og tryggheten (både motor og seil) i seilbåten. Det blir veldig interessant å se om teorien vår stemmer og at vi dermed vil kommer oss mer på fjorden og lengre ut i Oslo-fjorden i helgene. I år ble det bare H-øya i helgene da vi syns det ble for langt å gå helt ut (enten motvind eller ca 4 knop marjsfart), utenom ferien. I år skal vi være 3 uker i båten, først og fremst sørlandet, men turen går nok først til Hvaler og Koster noen dager... Sitter hjemme og studerer kartene og plotter på kartplotteren:) Sitér dette innlegget Blogg:S/Y FRI - (2008-2018: Hanse 350 - 2019: NB820 Sport og Bavaria B/One) 2020-: NB 870 Ardea D4-260 2012/2013 model Link to post
Krapyl Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Med fare for å bli for lyrisk: Sesongens absolutt fineste øyeblikk. Første dagen på vannet. Opp med duken, av med motoren og så bare gli stille og fint avgårde. Ellers: Mange helger på Koster. Ferien iår er planlagt til Danmark, men det kan fort forandre seg. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Planlegger en langtur. Ruta er som følger: Langesund - Arendal/Kr.sand eller i nærheten - Hanstholm - Limfjorden fra vest mot øst med stopp i Aalborg - Læsø - Skagen - Marstrand - Strømstad - Langesund. Usikkert om vi får det til allerede til sommeren, men jeg lever i håpet. Forøvrig står en langtur på vestlandet høyt på lista. Har ikke seilt her siden jeg var i Marinen mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Gunga Din Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Planlegger en langtur. Ruta er som følger: Langesund - Arendal/Kr.sand eller i nærheten - Hanstholm - Limfjorden fra vest mot øst med stopp i Aalborg - Læsø - Skagen - Marstrand - Strømstad - Langesund. Usikkert om vi får det til allerede til sommeren, men jeg lever i håpet. Forøvrig står en langtur på vestlandet høyt på lista. Har ikke seilt her siden jeg var i Marinen mvh Hej M/Y Ellen! Den turen gick jeg förre året! Visserligen start i Marstrand - Koster-Tönsberg-Skagen-Hirsthals-Thyborön-LImfjorden- Säby-Marstrand ! Jättehärlig tur, husker spes Hirtshals-Thyborön ! lang härlig seilas, slör i ca 10-15m/s! Mine planer för neste år er Södra Danmark o Tyskland, o kansje Helgoland! (Helgoland har stått på listen lenge, alltför lenge ! ) Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
ragtag Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Jeg kunne tenkt meg å ta turen til Gotland. Synes det er veldig fint der, men har aldrig vært der med båt. Og det er jo ikke så dumt å få med seg en god del av Svenskekysten på veien. Ragnar Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 2004 blir som 2003. Kan kanskje kalle det for "mellomsesonger". Minste guttungen er i en alder hvor det er vanskelig å få ham med i båten, samtidig som det ikke er tilrådelig at han overlates til seg selv hjemme over lengre tid. Dette må vi selvfølgelig ta hensyn til, og derfor blir det kortere turer langs sørlandskysten. Hvilket er vel og bra . Det vi ikke får tatt av lengre turer nå, får vi ta igjen senere år. Regner med at det også er andre som har unger å ta hensyn til. Neste sesong blir nok en sesong hvor båten av nevnte grunn blir forholdsvis lite brukt til overnattingsturer, men vi får prøve å ta det med et . Sitér dette innlegget Link to post
Ludde Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Vi kommer også til å ta omtrent samme opplegg som i 2003, med 3 uker i båten. Reiser nedover svenskekysten, og vil vel ende opp i området rundt Marstrand de 2 første ukene. deretter bærer det over Skagerrak med kurs for Lyngør den siste uken. Hadde mange fine helger på Steilene i år, og dette er et paradis for barna, med masse lekekamerater. Har ambisjoner om å legge noen helger til Bærumssiden av sjøen neste år, da det er masse fine steder her også. Spåennende sesong for oss i 2004, da det vil være første sesongen vi ikke har ny båt siden 2000!! Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Amorosa Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Har i dette øyeblikk renskrevet loggen for iår og har så mange nydelige bilder som svever forbi mine øyne . Tror nok på en reprise neste år . Det blir da å kose seg i den herlige skjærgården rundt Hvaler og Koster på forsesongen og når ferien starter i august så legges kursen nedover svenskekysten og over til Danmark , for videre utforsking. I "grove trekk" loggen ligger på min hjemmeside. :smiley:Ca 100 dager igjen til sjøsetting Sitér dette innlegget Link to post
giver Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Hei Jeg håper jeg får til en tur på Norskeskysten med innlagt bluesfestival på Notodden. Det er noen år siden jeg var på Norskekysten, og har aldri vært på bluesfestival eller kanalferie. mvh giver Sitér dette innlegget Link to post
kirkes Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 :cool:Hei. Masse å glede seg til før sommeren. Septikkvern skal innstalleres. Teaken skal pusses og ny lakk skal på. Snart innkjøp av poleringsmaskin. I mars er det Båtmesse på Lillestrøm. Det er bare lommeboka som begrenser ønskene. I år skal vi kanskje en tur over "fjorden" til Koster. Om turen går videre nedover svenskekysten bestemmer ho mor og været. Hilsen Kirkes "Bamblekysten" Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Jeg må si jeg får "litt" medfølelse med dere stakkars øst - og sørlendinger når dere snakker om neste sesong. For mange av oss på vestlandet, og sikker for de lenger nord, varer sesongen hele året. Å være ute på havet er den eneste sanne rekreasjon for mange av oss, så det er trist å høre lengselen til sjøen i mange av innleggene. Men, fatt mot - det er bare i underkant av en måned til det går mot lysere tider - og en ny "sesong". Sitér dette innlegget Link to post
jada Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Jeg må si jeg får "litt" medfølelse med dere stakkars øst - og sørlendingerDu trenger ikke ha medfølelse med meg. Jeg trives faktisk veldig bra med å få båten på land når det blir sen høst. MIN erfaring viser at den ikke blir brukt likevel (den lå ute sist vinter, i is). Vårpussen synes jeg er lettere å foreta hjemme i hagen, og så er det stor glede når sjøsetting nærmer seg. Tror forøvrig at plastskroget har godt av å komme ut av vannet noen måneder, spesielt dersom det skulle være en liten skade et sted. Hyggelig for dere som er på sjøen hele året, men jeg har det veldig godt når båten er på sjøen 6 - 7 måneder av året. Da nyter vi sjølivet, og vi nyter å se frem til neste sesong når båten står innpakket gjennom vinteren. Det er godt vi er forskjellige Sitér dette innlegget Link to post
Frank v. Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Håper å kunne få til noen fler døgn ute til sommeren,da årets båtsesong ble en stor skuffelse,fikk sjøsatt sent grunnet oppussing av båten, Som om ikke det var nok,måtte den opp igjen etter ei uke,da mine tilpassinger ikke fungerte helt som det skulle. Fikk satt ut igjen i slutten av oktober og da fungerte alt slik det skulle,ser virkelig frem til en problemfri sommer..... Har planer om en tur til sverige,og prøve telemarkskanalen til dalen. Har tatt telemarkskanalen bare til notodden(bluesfestivalen)Artig helg!!! Ellers så blir det mye kragerøskjærgården,helge og dagsturer. Håper å se mange med vimpel..... Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Er begynt å se svart på neste års båtliv. Naboen hevder vi ikke har veirett over tomten hans og nå har han sett opp skilt om lastebil forbudt og delvis sperret veien Og båten vart heist på land i høst, men kommer den i vatnet igjen??? :wink: Dumt med nabokrangler...., må nok til med ny vei slik at eg får sett båten på vannet. Om den kommer på vannet skal eg nyte båtlivet denne sommeren. Tidlegere har eg seldt båten på vårparten og ikke fått tak i noen ny før seinsommers. Og da starta oppusingen. Skal beholde båten i år og bruke vinteren på å få den fin. Håper på mange flotte turer. Bur desverre langt inne i en seig fjord. Vil kanskje prøve meg på Stadt. Elles er det mange fine plasser på vestlandet. Rugsund, Silda og Kalvaag er noen. Gleder meg. Sitér dette innlegget Link to post
Trond M. Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Hvis naboen din sperrer eneste adkomst til hytta?, så er det svært tvilsomt at han har rett til det. Men, dette er det mye rettspraksis på, så jeg vil anbefale deg å kontakte en advokat el for å få dine rettigheter klarlagt. Det beste er kanskje å ta med seg en flaske singel malt, eller en blomsterkvast, og å besøke naboen for å få til en minnelig ordning. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Så mye tid som mulig på svenskekysten! Men ikke i juli... Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Så mye tid som mulig på svenskekysten! Men ikke i juli... Enig! April, mai, juni: Kommersøy. Juli: stort sett landligge. August: Strekningen Son - Marstrand på svenskekysten - Son. September-Oktober: stort sett Kommersøy. November - April: depresjon på land! Lars, H. Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Fenix Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Kom i skade for å legge ferien til juli i fjor, etter å ha seilt i "skuldersesongene" i mange år. Ikke det at jeg har noe i mot å ligge longside i utgangspunktet - men det var liksom ikke mulig å finne en eneste fredet plett. Ute blant de ytterste skjær lå vi i kø for å finne en bergnabb å gå inntil. Fant riktignok et par plasser som jeg aldri ellers ville våget å gå inntil hvis jeg ikke hadde vært helt nødt... Sitér dette innlegget Link to post
Platt Svart 27.November.2003 Del på Facebook Svart 27.November.2003 Naboen hevder vi ikke har veirett over tomten hans og nå har han sett opp skilt om lastebil forbudt og delvis sperret veien Ville slått i naboen en skrøne om at du har solgt båten! Da blir han sikkert så happy at han gladelig lar deg benytte veien for å bli kvitt svineriet. Senere kan du kanskje vurdere å ha båten i opplag i havna??? Billigere enn å lage ny vei. Ellers er vi for tiden uten båt, men ser etter en pen tresnekke på ca. 30 fot. Finner vi den rette blir det nok dagsturer til Bastøya, Rognskjær, Lort og andre småøyer. Bading, grilling og sol. :diving Må også sjekke ut Kommersøy etter å ha sett fine bilder på sida til Lars H. Har også planer om en langtur til Koster. Håper på ny båt og en laaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaang sommer! Sitér dette innlegget Link to post
Suzuki Svart 27.November.2003 Del på Facebook Svart 27.November.2003 regner med at jeg får minst 6 uker sommerferie neste år. Planen er ( som vanlig ), transportetappe til Strømstad, deretter kosetur nedover Bohuslän. Læsø samt Skagen er mål, kanskje går turen over til f.eks Kristiansand etterhvert. Kan bare begynne å håpe på fint vær, og lite tekniske problemer.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
M/Y Ellen Marie Svart 20.Desember.2003 Del på Facebook Svart 20.Desember.2003 Nå ser det ut til at ferien er i ferd med å spikres. Planene nå er avreise i begynnelsen av juli fra Langesund med destinasjon Bergen inkl. skjærgården ved Lindås og omegn. Fire uker totalt, hvorav den første muligens ligger an til å bli ren guttetur Tre båter i følge sålangt. Kanskje flere henger med hele eller deler av veien. Er det noen baatplassen medlemmer langs ruta? Mvh Sitér dette innlegget . www.g-mt.no Link to post
Jamo Svart 20.Desember.2003 Del på Facebook Svart 20.Desember.2003 Tre båter i følge sålangt. Kanskje flere henger med hele eller deler av veien. Er det noen baatplassen medlemmer langs ruta? Mvh Ligger nok å vaker mellom Stavanger og Bergen hele juli, håper at vi treffes Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.