Petter-B Startet 8.April.2007 Del på Facebook Startet 8.April.2007 (redigert) Min parafilline har røket under opplag. Noen enkle spørsmål: 1. Hvor får man anskaffet en slik "rekkewire"? Hvordan festes denne linen i de syrefaste hylser? Hos meg er det den hylsa rett under linen som er røket. Hilsen Petter Redigert 8.April.2007 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
vikers Svart 8.April.2007 Del på Facebook Svart 8.April.2007 Hvordan linen festes vet jeg ikke, men det må jeg lære meg, da jeg skal ha rekkenett jeg også. Men linen får du kjøpt på maritim.no til mange kroner pr. meter. Bedre er det vist å kjøpe tørkestativsnor på Europris til 20,- for 20 meter - er visstnok nesten tilsvarende ble jeg fortalt, men vet ikke....noen som vet? Sitér dette innlegget Ser ikke båtene slik de er, men slik de kan bli!! Forvalter "Aase II - N7" - en 52 kvm. Anker-båt fra 1917. Seil fra North Sails, Lowrance 3500c plotter og X51 ekkolodd.Medlem av KNS,KNBF,KTK,SA,DFÆL. Ønsker veldig å få tak på et skuteskrog på +/- 40 fot som jeg kan få sette istand. Link to post
pete Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Skaane i Horten har alt du trenger. Å sette det sammen er enkelt. Tre hylsa inn på lina, sett i konisk plugg skru sammen. Gudd løkk. Sitér dette innlegget Link to post
La Digue Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Dette får du i mange båtutstyrsforretninger, f.eks. SeaSea, Watski, Maritim m.fl. Monteringen er enkel, det avgjørende er å kappe linen i riktig lengde. Selv bruker jeg rustfri wire som man får kjøpt i ferdige sett. Dette er en del av sikkerhetsutstyret ombord, og jeg hadde ikke stolt et sekund på klessnorline innkjøpt hos Europris! Sitér dette innlegget Alle båter har sin egen sjarm - man må bare bruke litt fantasi for å finne den! Link to post
Ask Svart 9.April.2007 Del på Facebook Svart 9.April.2007 Hei Eg brukar fletta line på vår båt. Fungerer svært bra. Minst like sterk, lett å montera og ikkje minst så ser ein eventuell slitasje. Kosta ikkje meir enn ca. 200 for to høgder på vår 38 fots båt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.