Jump to content

penta 280 drev. problem med revers iblant

ola dunk

Recommended Posts

har problem iblant med å dra inn revers på båten. det har rett og slett ikke sammenheng med noe fast. det er sjeldent men jeg må ofte prøve reversen før jeg kjører inn til land eller legge til en plass. spaken sitter dønn!!!!!! går lett framover og stopper i nøytral. og litt fram og til nøytral et par ganger så er den i orden igjen. kan virke som det sutter i drevet. alt av føringer fra spak og bak til drev ser ok ut, noen som har vært borti det problemet.

Har du båten på land, sjekker du dette lett ved å ta av dekselet bak på drevet. Kobler du av girwiren, skal du også lett kunne skifte gir for hånd ved å vri på girveksleren på drevet. Juster til du får samme utslag begge veier.

Har du båten på vann, sjekker du på samme måte, men det blir j***** kaldt.

Jeg hadde også noen av de samme problemene på mitt VP 280, men der skyldtes det at girwirestrømpa var defekt. (selvfølgelig skjedde dette første dag i ferien.....)

Ben Sin

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...