ola dunk Startet 9.April.2007 Link til dette innlegget Startet 9.April.2007 har problem iblant med å dra inn revers på båten. det har rett og slett ikke sammenheng med noe fast. det er sjeldent men jeg må ofte prøve reversen før jeg kjører inn til land eller legge til en plass. spaken sitter dønn!!!!!! går lett framover og stopper i nøytral. og litt fram og til nøytral et par ganger så er den i orden igjen. kan virke som det sutter i drevet. alt av føringer fra spak og bak til drev ser ok ut, noen som har vært borti det problemet. Sitér dette innlegget Link to post
ola dunk Svart 9.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 sitter forøvrig på en diesel og er duoprpp..... som igjen sitter på en windy 25 fc Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Det skyldes feil justert veier. Dvs det gjordet da jeg opplevde det samme. Når du setter den i forrover så dras girsjalteren litt for langt rundt og låser seg i denne posisjonen. Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
Ben Sin Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Har du båten på land, sjekker du dette lett ved å ta av dekselet bak på drevet. Kobler du av girwiren, skal du også lett kunne skifte gir for hånd ved å vri på girveksleren på drevet. Juster til du får samme utslag begge veier. Har du båten på vann, sjekker du på samme måte, men det blir j***** kaldt. Jeg hadde også noen av de samme problemene på mitt VP 280, men der skyldtes det at girwirestrømpa var defekt. (selvfølgelig skjedde dette første dag i ferien.....) Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
SF Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Sjekk side 129 i manualen som ligger i dok arkivet. Prøv å justere veieren, jeg er ganske sikker på at det vil løse problemet ditt. https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=16416 Sitér dette innlegget 2009 Ryds 478 GTI Mercury 50 EFI Link to post
ola dunk Svart 9.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 da får jeg se litt mer nøye på det....... mulig jeg må ta av hele drevet å overhale det. kommer noen dråper vann i det også........ får sen om det hjelper å bytte noen tetninger først. har aldri hatt et drev fra hverandre før. :-( Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.