Yankee Startet 9.April.2007 Link til dette innlegget Startet 9.April.2007 Skal montere innvendig ankervinsj men lurer litt på hva jeg skal bruke til tauet. Frister ikke å legge masse jobb i støping av kasse, så jeg tenkte det kanskje må gå an å finne noe annet lurt å skru inn. Noen som har funnet på noe lurt og enkelt? Hvor stor må kassa være til 50meter 12mm tau? Sitér dette innlegget Link to post
mo_rild Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Du får kjøpe ankertau som er i en plastbøtte. Sitér dette innlegget Link to post
seilbåt Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Kjøp en murerbøtte, hos Europris. Avhengi av hvor god plass du har kan du kjøpe en 40 liter, eller 2 stk. 20 liter så skrur du de sammen i toppen og kapper bunnen av den ene. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
jørn Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 (redigert) Hva med en murerbøtte da? Disse sorte bøttene, fåes i forskjellige størrelser også. Edit: oj sann, der var vist Seilbåt noen sek forran meg Redigert 9.April.2007 av jørn (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
sild Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 brukte en firkanta balje virka ok det Sitér dette innlegget Link to post
Yankee Svart 9.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Prøver murbalje, får se hva jeg har plass til. Kommer deet inn så mye vann med tauet at man må ha lensing av dunken? Sitér dette innlegget Link to post
JanS/EIR Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Hei Yankee! Mener du bør drenere "dunken" din, ellers vil det etterhvert bli stående en skvett med illeluktende gugge i bunnen. Tror ideen med murerbøtter/murerbalje er god. Lykke til! mvh Jans Sitér dette innlegget Old fishermen never die - they only smell that way! Link to post
Jorg-1 Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 (redigert) På Europris har de også en 30 liters vindunke med lokk. Lag drenering i bunn og lim (sica)/skru fast bøtta. Bøtta som leveres med blytauet fra f.eks Roblon er for liten når tauet faller fritt opp i bøtta ved oppvinsjing. Det har fungert greit for meg i 2 båter. Redigert 10.April.2007 av Jorg-1 (see edit history) Sitér dette innlegget Dracosiden til Jørgen Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.