Jump to content

Dybdeforhold i Walberg Marina Skjeberg

Fred

Recommended Posts

Jeg har båten min plassert på walberg marina. Jeg har en scand baltic og har ikke noe problemer med dybden. Jeg mener at laveste dybde langs de første utstikkerne er ca 2 meters dybde, målt med GPS.

Men du kan ringe Walberg Båthavn AS , tlf. 69168283, han kan nok gi deg et riktig svar!!

Er dette tråden for mobbing?

Hvis dere ikke forstår at det finnes instrumenter med kombinert GPS og ekkolodd, så vil jeg anbefale et kurs. :confused:

Mange har også radar intergrert i plotteren, men selv de måler ikke dybde med radaren.... :rolleyes:

Mvh. SAP

Baatplassen.no har alltid (jeg har vært med nesten fra starten) vært et seriøt forum. Nå synes jeg det ser ut som at vi har fått med oss noen fra f.eks. BM. Dette er ille. Skal vi ikke holde dette på det saklige og hyggelig? Mobbing hører ikke hjemme på et seriøst forum.

En trøstens ord til deg Marø må da være noe sånt som:

Kommentarer som "Hei, kan dere la dette ligge nå?", "Dette blir for dumt", e.l. fra utenforstående hører ikke hjemme her.

La dem holde på, og hvis du misliker utvikingen så la heller vær å les tråden.

Kilde; Baatplassen, Etikette i forumet :wink:

Forøvrig vurderer jeg en ny Garmin GPS/plotter med ekkolodd/fishfinder, tror den heter 525S - stilig lite instrument som selges bl.a hos Nautisk Forlag med 15 % rabatt. Noen som har kjøpt/testet denne enda?

:sailing:

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Mouche og alle andre. Beklager at jeg ble litt irritert.

Garmin GPS 525S er en nydelig sak. Har selv bestilt en 5008 med digitalt ekkolodd og gleder meg som en unge. Da kan jeg også måle dybden med GPS'en.

Det går bra. Det du må tenke på er om den som skriver mener dette på en litt morsomt ertende måte.. eller som ond mobbing.

Jeg pleier å tro det første. Stemmer vel som regel det... tror du ikke?

Du kan også redigere ditt eget innlegg. Slik at man slipper dobbel-posting. (PS. Ikke noe ondskap i dette heller altså).

Den 5008 saken du har bestilt med ekkolodd. Selv om det er GPS i den så bruker du fremdeles ikke GPS'en til å måle dybden med. :boxing::smiley:

Jeg bare fleiper altså.... :cheers:

Det har jo vert en del merkelig vær i det siste som påvirker vannet i stor grad så langt inn i skjebergkilen,

her om dagen var vel vannstanden først ca.en meter over det normale så noen dager etterpå var den ca.en meter under normalen å da var det ikke mye vann hos Walberg da så jeg bunnen i fra brygga ved moloen :wink:

Redigert av Espen C (see edit history)

diax: Den 5008 saken du har bestilt med ekkolodd. Selv om det er GPS i den så bruker du fremdeles ikke GPS'en til å måle dybden med.

Dette blir jo bare mer og mer tåpelig. Synes du skulle gå tilbake til det forumet du kommer fra. Etter mange år her har jeg aldri blitt provosert på denne måten. Det er ikke slik man oppfører seg på et seriøst forum med NESTEN bare seriøse medlemmer.

Forøvrig vurderer jeg en ny Garmin GPS/plotter med ekkolodd/fishfinder, tror den heter 525S - stilig lite instrument som selges bl.a hos Nautisk Forlag med 15 % rabatt. Noen som har kjøpt/testet denne enda?

:sailing:

Den har jeg siklet på i påsken jeg også. Står høyt på ønskelisten så om det er noen som har montert den, så vil jeg også gjerne høre.

Jeg så i brosjyren at man kan få kjøpt forskjellige svinger til ekkoloddet, der den sterkeste var på 1kw og kostet over 6000 :eek: Kan noen forklare meg forskjellen på en slik, og en "normal" svinger

Var foresten inne på wmjmarine i går, der får jeg den for ca 10500 inkl Norsk mva og med bronse svinger på 1kw

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

artig tråd... begynner med ett spørsmål om marinan og dybder, og ender i mobbing...

Hvis en føler seg mobbet for at noen retter på en og sier det heter ikke gps men ekkolodd så syntes jeg personen har ett problem.

Det er lov å skrive feil, men hvis en tar seg selv så seriøst at det blir mobbing når noen retter opp i feilene så burde en kanskje slutte å være inne på ett forum som det diskuteres saker å ting...

Selv så hender det at jeg tar grundig feil men jeg kan ikke si at jeg blir mobbet av den grunn...

men tilbake til trådens spørsmål så var jeg men en gang å sjøsatte en båt der borte ved slippen og mener å huske han som kjørte krana sa at det var rundt 4 meter...

Kanskje du burde si noe mer spesifikk om hvor, siden dybden er foskjellig hele veien...

(hvis noen retter på meg å sier at det ikke er 4 meter men fks 390cm så tar jeg det ikke som mobbing!!!)

Redigert av Zikk Zakk (see edit history)

Ja, mobbing kan vi ikke ha her.. tull og tøys!

Rimelig langt inne på C brygga har jeg fått en mulighet til å låne plass.

3 meter bred. Målte ved maks høyvann 1,6 meter der, dvs at det blir 80 cm dybde ved lavvann. litt lite..

Ingen som har en båtplass på Skjebergkilen de skal leie ut? der er det dypt.

diax: Den 5008 saken du har bestilt med ekkolodd. Selv om det er GPS i den så bruker du fremdeles ikke GPS'en til å måle dybden med.

Dette blir jo bare mer og mer tåpelig. Synes du skulle gå tilbake til det forumet du kommer fra. Etter mange år her har jeg aldri blitt provosert på denne måten. Det er ikke slik man oppfører seg på et seriøst forum med NESTEN bare seriøse medlemmer.

Føler du deg provosert og mobbet fordi jeg sa at en GPS ikke kan måle dybde? Da er det vel ikke jeg som har problem.

Dette var jo bare fleip fra førsten av... men du tar jo helt av.

Selv om forumet er seriøst så må man vel kunne ha en "løs og ledig" tone? Eller er jeg ikke prippen nok for forumet "ditt"?

Vet du hva jeg foreslår? - At du ringer Garmin og spør om du kan måle dybde med en GPS.

PS. Les innleggene jeg har rukket å skrive siden jeg ble medlem.

-Morgan-

Det har jo vert en del merkelig vær i det siste som påvirker vannet i stor grad så langt inn i skjebergkilen

Det er ikke noe rart eller spesielt i det hele tatt. Hørt om "Langfredagsfjæra" før? Nå er det vel ikke akkurat på langfredag fjæra er lavest, men kombinasjonen av vårjevndøgn og fullmåne (som det som kjent er rundt påsketider) gjør at vannstanden kan bli ekstremt lav/høy.

Jeg er litt usikker på hva vårjevndøgn har med dette å gjøre, men dette er hva jeg har blitt fortalt fra "sikre kilder".

All I ask is a tall ship and a star to steer her by

Ja, mobbing kan vi ikke ha her.. tull og tøys!

Rimelig langt inne på C brygga har jeg fått en mulighet til å låne plass.

3 meter bred. Målte ved maks høyvann 1,6 meter der, dvs at det blir 80 cm dybde ved lavvann. litt lite..

Ingen som har en båtplass på Skjebergkilen de skal leie ut? der er det dypt.

Hei hvis ikke du skal ha denne plassen ,så kunne jeg tenkt meg og leie denne hvis muligSend gjerne im hvis du ikke skal ha denne..MvhBJørn

Jeg er også en klakkør og er stolt av dette.

Ja, det skal jeg gjøre. Men mulig jeg er nødt til å putte båten inn der om jeg ikke får noe annet. Det ideele hadde vært plass i skjebergkilens marina siden det er der jeg "hører hjemme"

Jeg har en plass der nå, men den blir litt liten for meg.

Mulig denne kommer for leie om jeg ikke får byttet den i et hakk større..

Er det noen som har en 2,5 meter eller en 3 meter i skjebergkilens marina de ikke skal benytte denne sessongen?

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...