Marø Startet 9.April.2007 Link til dette innlegget Startet 9.April.2007 Hvilken type olje skal jeg bruke på rattpumpa på Sleipner hydraulisk styring? Link to post
Larspo Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Du får egent olje fra Sleipner til dette. Tror ikke det er så veldig kritisk om du velger noe annet da belastningen på et slikt system er helt marginalt. Men en litt tyntflytene hadde nok gjort seg best. Link to post
Alvito Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 hydraulikkolje funker fint Link to post
krl Svart 9.April.2007 Link til dette innlegget Svart 9.April.2007 Hydraulikkolje skal brukes her. Sleipner fraråder å bruke ATF-olje. Link to post
Belgarath Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 For oss med grønn hydraulikkolje i blodet. :-) Mineralbasert, tyntflytende. MVH Ole B ------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------------- '78 HB 21 m/Marna MB10A - '91 Volvo 945 aut Link to post
Marø Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Takker for tips. Da blir det hydraulikkolje men ikke ATF. Link to post
abbor Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Brukte denne hydraulikkoljen på min Bosvik styring. Dette er samme olje som Statoil oljen Bosvik anbefaler, 269kr for 10 liter. Hydraulikkolje Felleskjøpet Link to post
Haba Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 (redigert) Hei. Siden temaet er brakt på bane, våger jeg meg med nok et spørsmål om hvilken olje på hydraulisk styring. Jeg har Tenfjord hyd. styring. Da jeg kjøpte båten og sjekket pumpene, fant jeg at det var brukt rød olje for automatgearkasser. Har fortsatt med det ved et par etterfyllinger, men i instruksjonboka for styringen er oppgitt Statoil sin hydraulikkolje. Synes rattet dreier svært lett og kunne ønsket mer følelse av "fasthet". Bør og kan jeg fortsette med den røde atomatgearkasseolja ? Å skifte ut blir vel mye plunder. mvh Haba Redigert 11.April.2007 av Haba (see edit history) Link to post
Marø Svart 11.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Ser at jeg har en flaske med Volvo Penta Synthetic Transmission Oil API GL5. Noen som vet om denne er ok? Link to post
hifo Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 det er vel en gearolje dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
Marø Svart 11.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Ja, navnet forteller jo det, men er den ok? Link to post
Recommended Posts
Du må være innlogget for å kunne svare.
Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.
Opprett ny konto
Gratis og helt uforpliktende
Klikk her for å opprette konto.Logg inn
Logg inn dersom du har konto
Logg inn