Tore B Startet 10.April.2007 Link til dette innlegget Startet 10.April.2007 Er det noen der ute som har peiling på hvem som kan reparere slike, eller hva som kan være feil. Motoren er av typen B.C.S s.r.l. 4.5 kv 24 volt, den sitter på et Vetus propellhus. Feilen er at releene bare står og slår ut og inn uten at motoren går rundt. Det begynte i høst men da pleide den og komme seg etter noen forsøk, nå er det ikke antydning til at den vil begynne og rotere Det er strøm nok og børstene ser helt fine ut, motoren går lett rundt når man snurrer på akslingen. Jeg kontaktet Vetus, men de sier at de ikke har levert motoren og kan heller ikke hjelpe selv om den ser helt lik ut som den de leverer. Har også vært i kontakt med et par større bilelektriske verksteder, men de har aldri sett noe maken Ps. Han jeg kjøpte den av er ikke og få tak i så reklamasjon er ikke alternativ selv om den er bare to år gammel, da jeg trenger dingsen nå! Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Hør hos Coates i Moss. De selger motorer og reparerer dem. Sitér dette innlegget Link to post
Spinner Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Siden du bor på Sørum, så er det kanskje raskere å dra innom Triconor i Ole Deviks vei i Oslo. De kikket på en baugpropell for meg for noen måneder siden. Plukket den fra hverandre og konstaterte at den ikke var lønnsom å reparere. For den jobben tok de kroner 0.- Sitér dette innlegget Senior-du er min helt! Link to post
Tore B Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Siden du bor på Sørum, så er det kanskje raskere å dra innom Triconor i Ole Deviks vei i Oslo. De kikket på en baugpropell for meg for noen måneder siden. Plukket den fra hverandre og konstaterte at den ikke var lønnsom å reparere. For den jobben tok de kroner 0.- Har tenkt på det, men har litt dårlig erfaring med de, de har reparert en starter for 3500.- to ganger for meg og i ettertid viste det seg at det overhodet ikke var noe feil med starteren men tenningslåsen Sitér dette innlegget Link to post
Hulda Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Har tenkt på det, men har litt dårlig erfaring med de, de har reparert en starter for 3500.- to ganger for meg og i ettertid viste det seg at det overhodet ikke var noe feil med starteren men tenningslåsen Nei, det virker jo ikke spesielt lovende. Du får nok heller flytte fra Sørum til Moss og spørre hos Coates. Det var en fleip, var innmari gøy da jeg skrev den. Men Coates er muligens bedre, uten at jeg vil dele ut garantier. De har imidlertid mye deler og dingser på lager. Jeg har kjøpt en del kullbørster som var 'umulig' å få fatt i. Lagere har jeg også kjøpt der, svært mye rimeligere enn originaldeler. Trustlageret til propellen min kommer derfra, sammen med øvre rorlager. Og de repererer elektromotorer av de fleste typer. Sitér dette innlegget Link to post
Tjond Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Skedsmokorset er vel ikke helt på jordet i forhold til Sørum og de kan Vetus, så prøv her: FRYDENBØ POWER AS (William Knudsen AS) Postboks 3, Lurudveien 5 2020 Skedsmokorset Tlf: 63 87 17 00 Fax: 63 87 88 83 Epost: post@frydenboe.no Fikk god hjelp til min Vetus baugpropel der. Hjelpsomme og serviceinnstilte. Sitér dette innlegget Trond Haug Link to post
Tore B Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Skedsmokorset er vel ikke helt på jordet i forhold til Sørum og de kan Vetus, så prøv her: De kunne ikke hjelpe siden det ikke er deres motor, det var det første stedet jeg oppsøkte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.