froesak Startet 10.April.2007 Link til dette innlegget Startet 10.April.2007 Skal impregnere kalesjen min. Lurer på om jeg bør vaske den? den ser ikke så møkkete ut. det eneste er att det har kommet på litt veisalt etter transport. Bør dette vaskes vekk før impregnering? Sitér dette innlegget Link to post
"Mathilde" Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Dersom den ikke er møkkete, tror jeg det beste er å bare skylle den godt i rent vann. Men saltet må du få av før du impregnerer den. Sitér dette innlegget Link to post
froesak Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 har spylt den men jeg ser att den er litt mørkere der det har sprutet på den under transporten. kanskje det er best og bruke kalesjerens og skure litt alikevell??? Sitér dette innlegget Link to post
Smaapala Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Hei Jeg har nå hatt min pressinning i 4 år. Det har knapt vært såpe på den inntil år da den ble vasket for første gang. Den var litt sotete. Innpregnert har jeg aldri gjort. Pressennningen er som ny. Like myk i de hvite kantene og selfølgelig tett. Får fremdeles spørsmål om hva jeg har betalt for den nye presseningen. Jeg kommer ikke til å innpregnere den før den lekker. Tror vi rett å slett innpregnerer pressenningen ihel. Riktig nok ligger pressenningen rullet opp på ett fir toms rør i garagen om vinteren, men er ivertfall kjempefornøyd med pressingen slik den er idag. Det var ikke helt det du spurte om men, ville fortelle om mine erfaringer. Skulle jeg innpregnere ville jeg utført det på renest mulig pressening Hilsen Smaapala Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Jeg vasker med grønnsåpe har gode erfaringer med det. Sitér dette innlegget Link to post
tomern Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Hei! Vasket kalesjen med grønnsåpe, meget bra resultat. Bør den Impregneres etter vask? Noen som har erfaring??? Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Jeg ville ikke gjort det , vent å se om den er tett. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.