Batdilla Startet 26.November.2003 Del på Facebook Startet 26.November.2003 Snublet over noe som kanskje kan være av interesse for flere. Som den gode medborger jeg er () sjekket jeg tidligere tråder for å se om det var noe passende jeg kunne hente opp. Syntes det var en fin tittel på denne tråden. Hos Stentec Software kan du laste ned et gratis kartplotter program som håndterer Stentec's DKW og Maptech's BSB format. Programmet heter WinGPS 4L - du finner det ganske langt ned i menyen. Dere som har greie på det - er dette noe som er verdt å se på? Sitér dette innlegget Link to post
Krapyl Svart 26.November.2003 Del på Facebook Svart 26.November.2003 Brukte WinGPS i den forrige båten min før jeg kastet computeren på land. Brukte den med scannede kart. Ikke så aller verst. Brukte en oppgradert versjon som håndterte mapper slik at den automatisk skiftet kart samt at den hadde datumkonvertering. Hadde en smart liten funksjon hvor jeg kunne legge inn kryssvinkelen på båten. Jeg kunne se på på skjermen hvorvidt jeg hadde høyde nok til å stå opp en odde eller ikke. Dersom den er kommet med skikkelige kart, vil jeg tro det absolutt vil være et alternativ. Nå sitter jeg å prøver å sette meg inn i MaxSea, og det gir jeg snart opp. Sitér dette innlegget Store Norske Kullseilingskompani. Link to post
Batdilla Svart 26.November.2003 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.November.2003 Som dere sikkert skjønner så driver jeg og snoker etter GPS relaterte siter. Tar med et par til som kan være nyttige: www.gpsinformation.net - ørlitt informasjon om emnet... www.maps.ethz.ch/mapsearch.html - dette er stedet å gå hvis du er på jakt etter bestemte kart - faktisk så ligger det ute enkelte kart som kan lastes ned gratis, men enkelte ganger krever det litt leting for å finne noe som er brukbart. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.