olpi Startet 10.April.2007 Link til dette innlegget Startet 10.April.2007 Ja, da har jeg prøvd å lage min første meningmåling for å sjekke hvordan båtplassens medlemmer forholder seg til bobil, hytte og båt. Da gjenstår det bare å se om jeg har gjort noe galt når jeg lagde min første meningsmåling Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Ordet bobil burde vel egentlig vært forbudt å bruke her på baatplassen men la gå Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Den funka jo den.. Jeg har forøvrig aldri byttet hverken fra eller til det ene.. Jeg har ganske enkelt hytte, campingvogn, og båt.. -Hytte er fint om vintern, skikkelige gutteturer og annet.. -Campingvogna passer fint på Rally i både sverige og norge, der har det blitt mange timer med kompisene, derfor skal vogna snart byttes ut. -Båten er livet, hjemmet, og et fint sted å være til daglig.. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Ordet bobil burde vel egentlig vært forbudt å bruke her på baatplassen men la gå oooppps! Dessuten ser jeg at de to siste spørsmålene er omtrent de samme. Ikke så lett første gang vettu Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Og jeg har kun overnattet i campingvogn en gang i mitt lange liv. Følte meg fullstendig innestengt - klaustrofobi? Foretrekker telt Sitér dette innlegget Link to post
Karavoli Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Har aldri villet hatt noe annet enn båt! Og kommer aldri til å bytte! Båtlivet er bare herlig!!! Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 (redigert) Årsaken til at jeg spør er litt av nysgjerrighet, men også fordi min søster ikke tror at noen har konvertert fra bobil og tilbake til båt igjen. Jeg mener bestemt at noen her har gjort nettopp det. Redigert 10.April.2007 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Da gjenstår det bare å se om jeg har gjort noe galt når jeg lagde min første meningsmåling Ikke vet jeg. Jeg prøver å velge siste svaralternativ: Det er helt uaktuelt å bytte båten med bobil eller hytte med "ja", men får bare feilmelding med beskjed om at jeg ikke har valgt svaralternativ. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 må vel svare på alle spørsmålene... Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Er det min feil Sitér dette innlegget Link to post
At-le Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Hei. Har selv campingvogn med spikertelt fastplass i Skeikampen i Gausdal snart 10 år der fra høsten til vår.Vår barn bruker mest der enn leie hytte i vintertid pga de elsker snowboard i alpinbakken. Fra vår til høsten er båtlivet herlig. At-le Sitér dette innlegget Link to post
GeirFrode Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Er det min feil Har ikke peiling jeg, OLPI. Aner ingenting om hvordan sånne poller settes opp. Det eneste jeg registrerer er at jeg ikke får stemt. Har prøvd fra 2 forskjellige maskiner nå, og det går ikke. Ikke noen stor krise dette her da. Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 jeg får ikke svart,men båt forever Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Svarer dere på alle spørsmålene da? ET svar på hvert Sitér dette innlegget Link to post
dieseldyret Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Ok da fikk jeg det til Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 10.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Det er bra... Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Vi leide bobil sommeren for et par år siden. Har dermed prøvd, og ser ingen grunn til å selge båten til fordel for bobil. Bobil livet kan ikke måle seg med friheten i båten. Har derimot skaffet oss hyttetomt, og håper å starte bygging i løpet av et par år. Dette skal ikke gå på bekostning av båtlivet. Sitér dette innlegget Link to post
Tommy R Svart 10.April.2007 Link til dette innlegget Svart 10.April.2007 Fikk ikkje stemt eg heller, men båt skal eg ha om det blir det eine eller det andre Sitér dette innlegget Link to post
Dalton Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt, båt Sitér dette innlegget I am the Captain of this ship, and I have my wifes permission to say so... Kragerø 26 med Sole SM616 Link to post
Blåsa Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Ordet bobil burde vel egentlig vært forbudt å bruke her på baatplassen men la gå hehe... Enig! Har prøvd både campingvogn og spikertelt. (ikke mine da) Det falt ikke i smak. Det er dette med friheten da. Jeg føler kun den totale friheten når jeg lukter sjø og hører bølgeskvulp. Men det er jo dette med smak og behag.. Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Etter at Amica kom i vårt eie har campingvogna bare vært ute av garasjen når vi har trengt ekstra gjestesenger. Sikkert dumt å betale både forsikring og vegavgift på noe som ikke blir brukt, men det kan jo være at matrosene ønsker å bruken den en gang i fremtiden. Hytta ligger 500 m hjemmefra og er for jakt og fine dager i solveggen tidlig på våren, før vi har fått båten på vannet. mvh Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Ronald Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 ...Sikkert dumt å betale både forsikring og vegavgift på noe som ikke blir brukt, men det kan jo være at matrosene ønsker å bruken den en gang i fremtiden. ... Ja, det skulle jeg mene var litt dumt. For det koster vel ikke allverden å registrere en campingvogn? Er ikke det som tilhengere forøvrig, altså ingenting? I så fall synes jeg du bør levere inn skiltene og si opp forsikringen inntil matrosene evt. trenger vogna. Ronald Sitér dette innlegget Link to post
EIRINA Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Vi hadde både camingvogn og båt men det gikk på hvor mye vi brukte det når du har barn som krever at vi følger opp med deres interesser som er turn og ridning så ble vogna stort sett stående der,mens båten kunne jeg ta ut alene bare for en time eller en dagstur eller weekend så vogna måtte vike man kan ikke ha alt eller for da er det tingene som har deg. Flottvår snart sommer Sitér dette innlegget Link to post
mor Amica Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Ja, det skulle jeg mene var litt dumt. For det koster vel ikke allverden å registrere en campingvogn? Er ikke det som tilhengere forøvrig, altså ingenting? I så fall synes jeg du bør levere inn skiltene og si opp forsikringen inntil matrosene evt. trenger vogna. Ronald Var kanskje litt klønete det jeg sa (skrev), matrosene er begge over 20 og innehar førerkort. Den eldste har både førerkort og bil som gir han tillatelse til å kjøre med vogna, så jeg ser ikke bort fra at det kan bli aktuellt å låne vogna i nærmest framtid. Ellers har vi ikke undersøkt hva det vil koste å registrere vogna på nytt. Den holder på å bli gammel og trett av dage, så det er uaktuellt å selge den, men den har gjort sin nytte og vi har hatt mange fine ferier i den da barna var små. Heretter blir det nok bare båt for oss gamlingene. Ella Sitér dette innlegget "Ja ha, ho e blank no, Folda;berre helgedagen. Men du skal få sjå henne ein dag når ho snakkar alvor. Da er ho eit vaksemenneske." (Olav Duun)Amicas bloggJøa kystlag Link to post
Andy Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Kommer ALDRI ALDRI ALDRI i livet til å overveie å bytte hytta med båt. Men så har vi da også hytte rett ved sjøen Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.