Jump to content

Skal ta båt fra Stord til Kristiansand- bunkring

Viksund Bravo

Recommended Posts

Viser til tidligere innlegg ang. frakt av båt, Viksund 925 Bravo, og har kommet til at det greieste ( og gøyeste) blir å ta den ned selv sammen med en kamerat. Ønsker å fylle diesel rundt stavanger, evnt. karmøy, Sandnes.

Trenger litt detaljert beskrivelse av hvor jeg finner dette.

Skal forberede oss godt og tar med div. utstyr og overlevelsesdrakter for å gradere oss mot det verste, men de melder lite vind til helgen.

Noen som har tips? :flag:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Det er rimelig diesel i Kopervik. Derifra er det drøyt 140nm til Kristiansand hvor du selvsagt fyller på Flekkerøya. Dersom du har såpass rekkevidde ville jeg valgt Kopervik. Jeg gjorde det for et år siden da jeg tok båten fra Bergen til Oslo og gikk da nonstopp Kopervik Flekkerøy.

God tur! :flag:

Redigert av goggen (see edit history)

Tananger er en ok plass å starte på Jæren fra. Får diesel ved brygga til Hummeren hotell og tidligere også hos en kar som bodde i en havseiler på en brygge like ved. Mener han var rimeligere.....Usikker på status på den karen nå. Noen som vet? Skal samme turen nedover innen ikke altformange uker.

Lykke til på turen. Det ser jo bra ut for helga. Blir sikkert en fin tur. Bra at dere tar alle forhåndsregler. For min del (jfr.annen tråd om emnet) blir det på bil i neste uke når båten er klargjort. Fant ut at å ta den på egne kjøl ville komme på ca 4200,- (2500,- i diesel, reise 700,-, sjøsetting 1000,-) og synes at når jeg får båten transportert for 2700,- mer inkl. sjøsetting, var valget for min del enkelt.

Muligheter langs kysten før sesongen starter...

-Kopervik nord. Sjekk kart !

-Egersund Statoil. Må kanskje ringe etter service. Har god erfaring med dette.

-Listahavna. Kan være fint med en pause her. Det mest utsatte strekket på turen etter min erfaring.

-Dårlig med service etter Listahavna før du kommer til Flekkerøya, og da er jo du praktisk talt i havn.

SailorBoy

Grønningen på Kvitsøy er også en grei mulighet hvis været er slik at det passer å gå den veien. Topp service og gode priser!

(Jeg har forresten en kjenning / kursdeltager som planlegger å hente en Nor-Dan i Kristiansand og føre den til Stavanger i helgen - aner jeg en sammenheng . . . .?)

Med vennlig hilsen POSEIDON

Får man diesel i Listahavnen? En jeg snakket med hadde vært inne der og da var det ikke noe å få. Samme fyren var kommet inn til Korshavn nå med enda tommere tank og betalt en eller annen grotesk overpris for fylling før åpningstid.

I Egersund er det et anlegg med kortautomat på motsatt side av statoil. TROR det er Shell.

Takk for mange svar !!

Ble mye klokere nå, alltid usikkert i ukjent farvann.

Tedi, har sendt deg en IM.

Har handlet plotter og VHF idag. Bruker C-map, og måtte kjøpe mega-wide for å dekke hele området. Men så har jeg til alle fremtidige ferier også, da :yesnod:

Noen innspill om værvarselet for turen? Frykter vel litt motsjø siden vinden blåser fra samme retning fredag og lørdag. Starter turen Lørdags morgen med en gang det lysner. Skulle gjerne hatt 3 dager på turen, men jobben krever sitt.

Poseidon: Har ikke solgt Nor-danen ennå, så det er ingen sammenheng :wink:

Jeg er veldig impulsiv bare jeg får tenkt meg om....

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...