Javi Startet 10.April.2007 Del på Facebook Startet 10.April.2007 Jeg har tittet på nettsidene til de båtutstyrbutikkene jeg kjenner til, men kan ikke finne noen passende lampeholder for ladelampa. Noen som har tips om hvor jeg kan få tak i dette? Holderen bør tåle en 5 -10 W lampe. Sitér dette innlegget Link to post
Cirkeline Svart 10.April.2007 Del på Facebook Svart 10.April.2007 Maritim har noe du kan bruke: 10102-11 er et av flere valg Cirkline Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 10.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.April.2007 (redigert) Takk for tipset! Skal titte på denne, med det ser ut som at den har litt kort hals. Instrumentbordet er 12 mm teaklfiner. Redigert 10.April.2007 av Javi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 15.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2007 Noen som har fler tips her?? Sitér dette innlegget Link to post
Ardea 870 Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 Noen som har fler tips her?? Den som Cirkeline anbefaler går helt fint i 12mm plate, men det står bare 2w pære i så den må du bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 Skulle vel gå greit å bruke en 12v diode, ladelampen har jo ikke noen annen misjon enn at den skal lyse hvis det ikke er lading. 12v dioder finnes på biltema ferdig i holder for montasje i hull. 12 kroner mener jeg å huske de koster. Har tre slike i min båt som jeg bruker som alarmlys montert innvendig i VDO instrumentene for volt, vann og smøroljetrykk. Da er ladelampen inni VDO voltmeteret mitt. Sitér dette innlegget Link to post
Javi Svart 16.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2007 Skulle vel gå greit å bruke en 12v diode, ladelampen har jo ikke noen annen misjon enn at den skal lyse hvis det ikke er lading. 12v dioder finnes på biltema ferdig i holder for montasje i hull. 12 kroner mener jeg å huske de koster. Har tre slike i min båt som jeg bruker som alarmlys montert innvendig i VDO instrumentene for volt, vann og smøroljetrykk. Da er ladelampen inni VDO voltmeteret mitt. Tror nok desverre at du tar feil der Hydrox :nono: Når du setter på tenningen går det en strøm gjennom lampa som sørger for magnetisering av dynamoen. Dersom pæren er defekt oppnår vi ikke formagnetisering og ladingen kommer ikke i gang når motoren snurrer. En lysdiode har vel en arbeidsspenning på 1,6V, og det du beskriver som 12V diode er nok en vanlig lysdiode med formotstand. En slik diode trekker kun noen få mA, mens en glødelampe på la oss si 5W trekker 417 mA dvs. nesten 0,5 A. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.