Jump to content

Sommer på Saltøn (serie på NRK2)

Sira

Recommended Posts

Den nye serien som startet på NRK 2 igår fikk meg til å lengte ekstra etter sommeren.

Det er en nydelig plass på "bestkysten" vi har besøkt mang engang. Grundsund på skaftølandet er en perle som vi må innom

hver sommer med båten. Serien skal gå i 5 episoder Tirsdager kl.20.05. Bare et tips om en serie som er verd å få med seg hvis man liker seg i den svenske skjærgården. :smiley::smiley:

Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten

Kommer nok aldri til å glemme Tjorven og Båtsmann som jeg vokste opp med :-) Har nok bidratt litt til min interesse for maritimt miljø.

Opptakeren programmeres herved i kveld :-)

/Are

Jeg har lurt på hvor Saltkråkan ligger ? det gikk jo an å seile til Finnland, så også at de fisket Aborr så da må det vel kanskje være et ferskvann ?

Norröra var stora deler av filmena spelades in........

650_Norrorakartan_andrad.jpg

Båten hette "Saltkråkan I" i filmena, men i verkligheten "Valkyrian" omdöpt til "Strömma kanal" o sen omdöpt igen til "Drottningholm"

valkyrian_1909_1.jpg

byggd 1909 på Motala Verkstad (förövrigt samme varv som byggde DS "Skibladner")

som Drottningholm

drottningholm_1909_3.jpg

http://www.faktaomfartyg.se/valkyrian_1909.htm

S/Y Gunga Din

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...