Sira Startet 11.April.2007 Link til dette innlegget Startet 11.April.2007 Den nye serien som startet på NRK 2 igår fikk meg til å lengte ekstra etter sommeren. Det er en nydelig plass på "bestkysten" vi har besøkt mang engang. Grundsund på skaftølandet er en perle som vi må innom hver sommer med båten. Serien skal gå i 5 episoder Tirsdager kl.20.05. Bare et tips om en serie som er verd å få med seg hvis man liker seg i den svenske skjærgården. Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er , bare jeg er i båten Link to post
Fusebox Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Kommer nok aldri til å glemme Tjorven og Båtsmann som jeg vokste opp med :-) Har nok bidratt litt til min interesse for maritimt miljø. Opptakeren programmeres herved i kveld :-) /Are Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Kommer nok aldri til å glemme Tjorven og Båtsmann som jeg vokste opp med :-) Har nok bidratt litt til min interesse for maritimt miljø. Opptakeren programmeres herved i kveld :-) /Are Jeg har lurt på hvor Saltkråkan ligger ? det gikk jo an å seile til Finnland, så også at de fisket Aborr så da må det vel kanskje være et ferskvann ? Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Jeg har lurt på hvor Saltkråkan ligger ? Stockholms skärgård. Akkurat hvor opptakene ble gjordt vet jeg dog ikke. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Panasync Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Jeg har lurt på hvor Saltkråkan ligger ? det gikk jo an å seile til Finnland, så også at de fisket Aborr så da må det vel kanskje være et ferskvann ? Stockholms skärgård. Akkurat hvor opptakene ble gjordt vet jeg dog ikke. mvh tuffff http://www.aftenposten.no/forbruker/reise/article564254.ece Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Norröra var stora deler av filmena spelades in........ Båten hette "Saltkråkan I" i filmena, men i verkligheten "Valkyrian" omdöpt til "Strömma kanal" o sen omdöpt igen til "Drottningholm" byggd 1909 på Motala Verkstad (förövrigt samme varv som byggde DS "Skibladner") som Drottningholm http://www.faktaomfartyg.se/valkyrian_1909.htm Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.