Makrell Startet 11.April.2007 Link til dette innlegget Startet 11.April.2007 Jeg har en yanmar 2qm20 (disel), som ikke vil gå på tomgang. Ellers går den som ei klokke. Noen som kjenner motoren og vet hvor tomgangs skruen er? Har ikke lyst til å justere på noe jeg ikke vet. Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Hei Makrell! Har håndboka i båten skal prøve å huske den neste gang jeg er der ute. MVH Rolf-Eigil Sitér dette innlegget Link to post
Kjell E Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 (redigert) Kjenner ikke 2QM20, men hadde 3QM30 i flere år, og hadde samme problemet på slutten. Det var stoppwiren som ikke gikk helt tilbake igjen. Her er et produktdatablad som viser motoren din. Hvis du ser til høyre for peilepinnen ser du en hendel som står på skrå. Stoppwiren er koplet til den delen som går opp til venstre, og trekker hendelen opp når du stopper motoren. Gasswiren kommer horisontalt inn forfra, og trekker hendelen forover. Prøv å trykk hendelen ned med hånden etter at du har trykket stoppwiren i bunn, og se om den går ytterligere ned. Du kan nok også prøve å stramme litt på koplingen til gasswiren, er en liten strekkfisk der og se om det kanskje hjelper, hvis det ikke war stoppwiren da. Ligger også brukermanual og håndbøker til denne motoren i dokumentarkivet her på Baatplassen. Mvh, Kjell Redigert 11.April.2007 av LA3939 (see edit history) Sitér dette innlegget LA3939 har endret brukernavn Link to post
Makrell Svart 11.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Takk til dere begge! Skal prøve ut tipsene til LA3939 Sitér dette innlegget Link to post
marius Svart 11.April.2007 Link til dette innlegget Svart 11.April.2007 Hei Makrell Jeg har hatt samme motor med akkurat samme problem , og hos meg var det kombinasjonen treg stoppwire og slakk fjær på gasswiren . Jeg mener å huske tomgangsjusteringen er i samme leamikken som stoppanordningen og at treghet her kan få slike symtomer , smør godt alle bevegelige deler her også wirene . Selv gikk jeg rett i brygga fordi motoren stoppet før jeg fikk bakket opp . Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.