Jump to content

Yanmar 2qm20, tomgangs problemer

Makrell

Recommended Posts

Kjenner ikke 2QM20, men hadde 3QM30 i flere år, og hadde samme problemet på slutten. Det var stoppwiren som ikke gikk helt tilbake igjen.

Her er et produktdatablad som viser motoren din. Hvis du ser til høyre for peilepinnen ser du en hendel som står på skrå. Stoppwiren er koplet til den delen som går opp til venstre, og trekker hendelen opp når du stopper motoren. Gasswiren kommer horisontalt inn forfra, og trekker hendelen forover. Prøv å trykk hendelen ned med hånden etter at du har trykket stoppwiren i bunn, og se om den går ytterligere ned.

Du kan nok også prøve å stramme litt på koplingen til gasswiren, er en liten strekkfisk der og se om det kanskje hjelper, hvis det ikke war stoppwiren da.

Ligger også brukermanual og håndbøker til denne motoren i dokumentarkivet her på Baatplassen.

Mvh,

Kjell

Redigert av LA3939 (see edit history)

LA3939 har endret brukernavn

Hei Makrell

Jeg har hatt samme motor med akkurat samme problem , og hos meg var det kombinasjonen treg stoppwire og slakk fjær på gasswiren . Jeg mener å huske tomgangsjusteringen er i samme leamikken som stoppanordningen og at treghet her kan få slike symtomer , smør godt alle bevegelige deler her også wirene .

Selv gikk jeg rett i brygga fordi motoren stoppet før jeg fikk bakket opp .

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...