mo_rild Startet 12.April.2007 Del på Facebook Startet 12.April.2007 Hei! Hva skjer hvis jeg kobler 2 styreposisjoner sammen uten og bruke tilbakeslags ventiler? Hva skjer hvis jeg blender returen? Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Dersom du ikke har tilbakeslagsventil på de hydrauliske rattpumpene vil turn på det ene rattet føre til at oljen tar "minste motstands vei" og sirkulerer i den andre rattpumpen, uten at oljetrykket påvirker stemplet i styresylinderen. Konsekvensen er at roret står i ro mens rattet turnes. Dersom du bare har en rorposisjon og rattpumpe uten tilbakeslagsventil, må du holde på roret når du svinger, i motsatt fall vil kraften på roret føre til oljetrykk som får rattet til å turne mot midtskips. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Seilbåteiere som velger hydraulisk styring vil ha uten ventil for å ha føling med roret Ikke mange seilbåteiere vil ha hydraulisk styring kanskje Sitér dette innlegget Link to post
roaldbj Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Jeg mener å ha registrert at et stigende antall seilbåteiere ønsker autopilot ombord - og da må de ha en eller flere tilbakeslagsventil(er) i styresytemet - ett eller annet sted. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.