tomcat Startet 12.April.2007 Del på Facebook Startet 12.April.2007 Hei, skal legge ny dørk i båten i forbindelse med oppussing av innredning. Jeg har tittet litt på platene som Maritim har, slik som denne. Hva er erfaringene med slike plater? Er det noen som vet om jeg kan skaffe slike lokalt i Stavanger området (for å slippe fraktkostnader)? Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 fine og lettlagte plater ,, tåler alt mulig.. la de selv. må ha kantlister .. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
GOE Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 Har slike i vår Sollux 850 TC fra 1998. Båten kommer med slike orginalt og er like fine etter nesten 10 år. Sitér dette innlegget Aldri en dag uten båt. Medlem KNBF. NSSR. Båten reg. i Skipsregisteret og Småbåtregisteret Link to post
tomcat Svart 12.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 12.April.2007 Høres jo kjempebra ut! Hvordan er det å "skjøte" sammen platene? Sitér dette innlegget Link to post
klopp Svart 12.April.2007 Del på Facebook Svart 12.April.2007 hvorfor ikke legge teak staver. er ikke lettvint,men det blir en helt annen dørk enn plater . gjore det selv i vinter . fant teak vinduer og dører litt runt om kring og skjærte opp dette i 4ganger 1 cm. borret hull å skrudde.proppet hullene å fuget til slutt med tec7. har fått en dørk som tåler mye å kan slipes mange ganger. plater kan slipes 1 gang . teaken er jo så tynn. Sitér dette innlegget Link to post
hifo Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 de teakplatene han viser til kan ikke slipes.. det er et tynt plastlag som ikke kan og ikke trenger slipes. Sitér dette innlegget dummeste jeg har hørt. Ikke OT-moderator. Link to post
tomcat Svart 13.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.April.2007 Stemmer, det skal være et plastlag på toppen som gjør det unødvendig å slipe. Plastlaget er også litt "ru" på toppen slik at det ikke skal bli så glatt hvis det blir vått. Men, det jeg lurer mest på nå er hvordan jeg må gå frem for å "skjøte" sammen plater. Arealet jeg skal dekke er akkurat litt større enn den største platen og jeg tror jeg får mer effektiv utnyttelse av et par-tre 120x60 evt 120x120 plater. Men da må jeg legge de kant-mot-kant. Går det greit? Sitér dette innlegget Link to post
Droll Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 (redigert) Tror ikke det er noe problem å skjøte platene, problemet ligger i å få en pen skjøt. Hvis du hadde hatt muligheten til å få platene rettskjært og eventuelt frest et not spor ( bruke løs fjør), lime med polyurethan eller exoxy lim, da vil du få en sterk skjøt . Deretter frese ut et nate spor i skjøten, maskerings teip på begge sider, fylle med Tec 7 eller lignende, renskjære etter noen dager ( kun skjær IKKE pusse, muligens en skarp høvel kan fungere.) PaintB. bilde... Ca bredde på natinga er vel 7mm ( bruker slike plater på jobben, tunge og uhånterlige jævler , til båt innredning...) Arne Kjetil Redigert 13.April.2007 av Droll (see edit history) Sitér dette innlegget Deler søkes... Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.