kevin.glover@imr.no Startet 13.April.2007 Del på Facebook Startet 13.April.2007 Hei, Har stusset lenge på hvilket slipp jeg skal bruke til min 48ft båt i vår og nå begynne det å haste å bestille time. Er det noen som har forslag (helst med navn/Tlf nummer) for en båt slipp. Båten min ligge i Rognesund, men opp til Mongstad eller ned til Austevoll er ok - er nemlig desperat å finne en løsning. Pr i dag har jeg bare fått kontakt med den slippen i Osterfjorden men jeg liker ikke adkomst til slippen fra sjøen. Den på Florvåg tillater ikke at folk vaske/smøre båten selv (og blir derfor for altfor dyrt), og den på Storebø i Austevoll er for liten til min skute. Skjøndals slipp på Laksevåg er svin dyrt - men jeg begynne å lure på om det kanskje må brukes hvis ikke jeg finne en annen løsning nok så snart. Mest sannsynelig e de full booket likevel. Noen vet hvem driver den på Mastrevik eller er det andre slipp i den retning Mongstad? HJELP! Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Ask Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 Hei Veit det er utanfor det geografiske området du nemner, men det er ein kar i Eivindvik som har ein slipp som tek så store båtar, og større. Etter kva eg har høyrt så er det nesten gitt bort. I alle høve dersom det er ein trebåt. Ask Sitér dette innlegget Link to post
Sande (exSkjælø) Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 Har du sjekket hos Bergen seilskøyteklubb? http://www.bergenssk.no/default.asp Sitér dette innlegget Sandefjords hjemmeside Mvh Lena Link to post
Tidi Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 Er også noe utenfor ditt geografiske område, men Holmen slipp på Atløy (Askvoll) og Daafjorden i Fitjar er gode og forholdsvis rimelige slipper. Har selv slippet begge stedene. Lykke til Sitér dette innlegget Link to post
Fiks Svart 13.April.2007 Del på Facebook Svart 13.April.2007 Er det slippen på Hjelmås du mener, så har den nok ingen problemer med å ta opp en båt på 50'. Vedrørende slippen i Mastrevik så er i alle fall den største slippen demontert etter konkursen og nedleggelsen av verkstedet. Det er mulig at Mastrevik Eigedomsselskap AS v/ Arnt Brandtun vet om de to minste slippene fremdeles er operative og blir leid ut. Andre alternativer kan være Storebø Slipp og Mek. Verksted i Austevoll, Kvernenes Båtbyggeri på Fitjar eller Sørfonn Smedverksted i Nordtveitgrend. Har forresten tidligere også sett 70' krysser på kaien til BMV på Laksevåg som var tatt opp med 100 tonns kranen der. MVH Fiks Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Hva med slippen i Sandviken ? Eller får du ikke gjøre noe her selv ? http://www.slipp.no/Slipping.html Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Hei, Takker for svar folkens. Sandviken slipp hadde jeg aldri hørt om, og der er det ikke mulig å utfører jobben selv, men de er rimelig synes jeg. Har bestilt hos de. 165kr pr. fot ferdig slipped med arbeid (vask + smøring), sink og bunnstoff (sink må betales utenom). For min på 48ft blir dette 7920kr og ingen MVA fordid ette er et stiftelse. Synes at dette er ok - så slippe jeg å hale inn en gjeng med kolleager for å smøre hunn Takker for respons ingen. Hilsen, Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Verrie Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Kvitstein, jeg synes du har fått dette svært rimelig. Jeg hadde 40 foteren min oppe i fjor. Sluttregning kom på Kr 9 500 for løft, krybbe, 4 dager, vask, primer, bunnstoff (Hempel), anoder, løft. Da gjorde jeg hele jobben selv............ Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 18.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2007 Hei Perlen, Ja, det virker (mistenkelig) billig dette, men i og med de har nesten 2 måneders venteid rekne jeg med at det er en del fornøyd kunder hos de.... Eg ta sjansen. Dette er jo en stiftelse slik at de skal jo ikke tjenner penger likevel. Ellers fikk jeg lov til å gjøre "nadre" ting på båten om kvelden når de er ferdig for dagen. Noen med efaring med de? Hilsen, Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 18.April.2007 Del på Facebook Svart 18.April.2007 Satser på at det ikke er denne båten.. Sitér dette innlegget Link to post
kevin.glover@imr.no Svart 19.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.April.2007 Hei Blue dragon, Jeg bor fraktisk i området der båten gikk ned, men min skute ligge godt fortøyd i Rognesund langt vekk (satse på det i hvertfall ) Kevin Sitér dette innlegget Link to post
Lillefix Svart 19.April.2007 Del på Facebook Svart 19.April.2007 Det er ikke mulig å få leige Mastrevik Mek sine slipper. Sist eg var der nede sto to igjen. En bekjent ringte til eiendimsselskapet og ville ta opp sin kutter på 50 fot men de var ikke interessert i å leige dem ut. Veldig synd.... Sitér dette innlegget Det finnes alltid noe å glede seg over! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.