BårdK Startet 14.April.2007 Link til dette innlegget Startet 14.April.2007 Tebi (en velkjent nick her på forumet) tok vår Nimbus fra Sandnes torsdag ettermiddag og var i vel i havn i Asker i dag ved 15.00-tiden. I følge ham en kjempetur med flott vær og uproblematisk båt (heldigvis). Kjøpte båten uvasket og upollert så nå blir det nok å gjøre en stund fremover. Regner med å få veldig god bruk for forumet når jeg skal i gang med diverse skjønnhetsfremmende og vedlikeholdsorienterte operasjoner og småfiksing. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Gratulere med fin båt! Sitér dette innlegget Link to post
Kefa Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Flott båt! Gratulerer, og lykke til med sesongen Sitér dette innlegget Link to post
Bonus Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 Gratulerer med flott båt! Regner med at det verker i pusse og polerfingrene nå! Sitér dette innlegget Link to post
tebi Svart 14.April.2007 Link til dette innlegget Svart 14.April.2007 (redigert) Hei, og takk for sist. Nå er jeg vel hjemme i sofakroken med et godt glass rødvin. Som sagt, båten fungerte som en drøm hele veien(300nm) Takk for "lånet" og lykke til med flott båt. Turen fra Hommersåk gikk under suverene forhold. Svak , ingen vind og sol hele veien. Jæren og Lista viste seg fra sine beste sider. Første stopp var Lista havn med litt diesel og en matpause. Derfra gikk turen direkte til Kristansand for ny bunkring og litt mat til skipperen. Så bar det videre østover og stopp med overnatting i Arendal. Lørdag morgen gikk ferden til Vasser for bunkring (9.40 pr/liter!) og så videre til Asker slik at Bård kunne overta sitt nye lille skip. Redigert 14.April.2007 av tebi (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 15.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Takk for gratulasjonene og takk igjen til deg Tebi. Våknet allerede ved 0500-tiden i dag, så nå har jeg noen timer til å lese diverse manualer før resten av familien står opp. Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Hei og gratulerer med ny kjekk båt!!! Så den var vekke i havnen og hørte fra Eirik på Hanabryggene at du lurte litt på transport til østlandet, heldigvis så ordnet det seg Håper du får det like kjekt i Ultimaen som det vi har i vår 3003!! Gratulerer nok en gang! Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Mini Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 (redigert) Gratulerer med ny båt, men den befinner seg i Bærum. Gyssestad Båtforening er i Bærum, viktig dette vet du Redigert 15.April.2007 av Mini (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
cleo Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Hei og gratulerer med kjempebåt! Har alltid hatt sansen for Nimbus sine båter , men har ikke hatt råd! Gratulerer nok en gang Sitér dette innlegget Livet er herlig på solkysten! Link to post
Ingar Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Har alltid hatt sansen for Nimbus sine båter , men har ikke hatt råd!Samme her. Synes også de går så flott i sjøen. De som har sett en 3000 side om side med en Baltic vet hva jeg mener. Sitér dette innlegget Link to post
sivne Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Samme her. Synes også de går så flott i sjøen. De som har sett en 3000 side om side med en Baltic vet hva jeg mener. 3000, 3003 og Ultima er bygget på samme skrog.De er vel så og si helt like Sitér dette innlegget Lykken i livet er å gjøre det man elsker å gjøre, ikke prestisjen man oppnår og summen penger man har i banken. http://severines.blogspot.com/ Link to post
Kosmix Svart 15.April.2007 Link til dette innlegget Svart 15.April.2007 Gratulerer så mye med den nye båten! Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
BårdK Svart 16.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Takk igjen for alle gratulasjoner - og selvfølgelig ligger Gyssestad i Bærum (rett ved grensa til Asker, hvor jeg bor). Tilbragte gårsdagen i båten med vasking, pussing og polering. Tar alle nybegynnerspørsmål i en egen tråd. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 16.April.2007 Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Gratulerer med stilig og romslig båt! - og lykke til med sesongklargjøringen! Av egen erfaring vet jeg at det lønner seg å "krabbe litt rundt" for å gjøre seg best mulig kjent ombord. Ha en flott båtsommer! Sitér dette innlegget Link to post
Concorde Svart 16.April.2007 Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Gratulerer! Sitér dette innlegget Link to post
BårdK Svart 16.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.April.2007 Av egen erfaring vet jeg at det lønner seg å "krabbe litt rundt" for å gjøre seg best Jeg krabber som en gal og spør her på forumet når krabbingen ikke hjelper - skjønner ikke hva jeg skulle ha gjort uten dette forumet (hmm... da hadde jeg kanskje holdt meg på land?)? Sitér dette innlegget Link to post
strawberry Svart 21.April.2007 Link til dette innlegget Svart 21.April.2007 (redigert) Gratulerer med ny båt! La merke til den her om dagen da jeg sykler forbi båtplassen din nesten daglig! Grunnen til det er at min båtplass ligger litegranne lenger sør, der jeg har en ny ( for meg) Nimbus 3003! Tenkte at jeg måtte ta en tur nedom og "morne og prate båt" med den nye Nimbuseieren på Gyssestad! Ja, vi har fine båter! Mvh. Strawberry Redigert 21.April.2007 av strawberry (see edit history) Sitér dette innlegget Samme hvor jeg er, bare jeg er i båten! Link to post
BårdK Svart 22.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Hyggelig Strawberry! Vi må ta oss en prat - og gratuelerer med ny flott båt! Sitér dette innlegget Link to post
Bergen dørk Svart 9.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 9.Juni.2014 Hei Bård K! Nå er det en stund siden du hadde Nimbus 31, men hva var din erfaring med båten? Ser ut til at du hadde den svært kort tid, eller hur? Ser på denne. Virker som et godt kjøp, men heller til lukket båt uten fly ala Saga 29/315 el Nimbus, for den del. Nimbusene virker litt trange. Hvordan ser du på det og hva tenker du om denne: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=48999391 Sitér dette innlegget mvh Bergen Dørk Link to post
stian83 Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Løfter, jeg lurer jeg også Sitér dette innlegget Link to post
Madserazzi Svart 10.Juni.2014 Link til dette innlegget Svart 10.Juni.2014 Jeg har en 1983 modell 3000 turbo(uten akterkabin og hardtop) og synes den er alt annet enn trang, men blir jo ikke det samme med akterkabin da jeg får mye større uteplass. Min har og drev, ikke aksling. Den er vel 320 bred som er OK for en 30 foter. Ligger en i samme havna med en 3100 og han er kjempefornøyd med sin, bortsett fra at den er litt undermotorisert. Disse bør nok ha minimum 200 gamp, helst kanskje litt mer. Gode sjøbåter, forholdsvis tørr. Har ikke erfaring med så mange andre slike båter til å kunne sammenligne sjøegenskaper noe særlig, men den er iallfall merkbart bedre i grov sjø enn Nidelv 28 som jeg har kjørt. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.