Fenix Startet 14.April.2007 Del på Facebook Startet 14.April.2007 Jeg var på Hvaler med bil i går, og benyttet anledningen til å ta en titt på et par havner jeg ikke har vært i før. Både Bølingshavn på Kirkøy og Skipstadsand på Asmaløy står oppført i den relativt nye Havneguiden som egnede havner. For sistnevnte heter det at "den gamle fergekai kan brukes", mens det for Bølingshavn sies det at "det er godt med kaiplass". Så langt jeg kunne se, var det tydelig merket på kaiene at disse bare var tilgjengelig for av- og pålessing. Noen gjesteplasser så jeg ikke noe sted. Noe toalett var heller ikke å finne, stikk i strid med hva boka sier. Er det noe jeg ikke har sett/skjønt - eller er dette simpelthen et signal om at denne boka ikke kan tas på alvor? Sitér dette innlegget Link to post
loffern Svart 14.April.2007 Del på Facebook Svart 14.April.2007 Jeg stoler aldri helt på det som står i de forskjellige havneguidene men den nye som heter Havneguiden burde jo være oppdatert såpass synes jeg når den koster såpass mye. Jeg bruker forøvrig den so Redningsselskapet har gitt ut og som var gratis så vidt jeg husker og der har det meste stemt til nå. Sitér dette innlegget Link to post
Fenix Svart 22.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.April.2007 Noen i Hvalerområdet som kan si noe om SKipstadsand og Bølingshavn? Er det gjesteplasser der...? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 22.April.2007 Del på Facebook Svart 22.April.2007 De står heller ikke nevnt på http://www.gjestehavner.no/ Sitér dette innlegget Link to post
HomerSimpson Svart 23.April.2007 Del på Facebook Svart 23.April.2007 I Skipstadsand er ingen mulighet for tilgang til toalett. Puben ble nedlagt for to år siden og etter at den stengte er det ikke noe toalett tilgjengelig. Det er heller ikke mange gjesteplasser. Det er ca. 12 meter med longside-plass som er merket "kun for pubgjester". I og med at puben er stengt er det sikkert mulig å benytte denne. Det er også ca. 10 meter med longside-plass som er merket med "kun av/på lessing". Denne benyttes av havnetjenesten for mottak av søppel etc. fra øyene rundt. Sitér dette innlegget Det må da være mulig å drikke alkohol uten å ha det moro??? Link to post
fjordplast Svart 21.Mai.2007 Del på Facebook Svart 21.Mai.2007 Det er vel ingen gjesteplasser i Bølinghavn akkurat, men det ordner seg somregel for en båt eller to så lenge det ikke er midt i juli. --cepe Sitér dette innlegget Med styren i blodet siden 8 års alder. www.fjordboatclub.com www.fjordclub.com Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.