Ocean Startet 15.April.2007 Del på Facebook Startet 15.April.2007 Har hatt båten båten på vinterlagring hos forhandler på Os. Under ein visitt idag oppdaga eg ein dårlig reparert skade i baugen og i kjøl. Skade i kjøl var 10 cm langt, men den i baugen er vanskelig å anslå pga "reparasjon" Kva bør eg kreva av forhandler med tanke på dette? Dette problemet vil følga båten når eg sel den igjen. Båten blei kjøpt juni 06. Sitér dette innlegget Link to post
eysteind Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 er det du eller forhandler som har skadet båten? Sitér dette innlegget Link to post
Avsluttet2 Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 Forstår jeg deg rett når jeg oppfatter det slik at skaden har skjedd mens båten var vinterlagret og at forhandler har prøvd å reparere dette uten å gi deg beskjed? I så fall bør forhandler gå ned på kne, be om nåde og gjøre det du forlanger for å rette opp skaden og betale for evt. verdiforringelse. Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Svart 15.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.April.2007 Skaden har skjedd under vinterlagring ja... ingen beskjed er heller gitt.. takker for svar Sitér dette innlegget Link to post
Hydrox Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 Firma som er så useriøse i bransjen bør navngis. Hvem har du båten din hos? Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Helt utrolig Sitér dette innlegget Link to post
Jon-Kåre Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Få en takstmann til å se på dette, firmaet betaler naturligvis alle kostnader dette medfører. Helt utrolig Sitér dette innlegget Det er lettere med våtslipepapir en rubbing. Det er lettere med et til 2 strøk lakk en polering. Trebåt er ikke mere arbeid Tidligere Båter: 21 fots tresjark m/sabb 22 (Tequila Sunrise) • 23 fots tresjark m/sabb 16 (Neptun) • 17 fots speilbåt i tre med vindskjerm og 25hk yamaha (Gjeld-frid I) Link to post
Hydrox Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Ta med deg Atle i fra AB service å se på skaden, han kan gi deg pris på jobben å utbedre skaden. Utrolig dyktig med plastbåter og holder til i nærheten av Os. Er forresten han som har båten min for tiden i forbinnelse med gjenstøping av akterspeilet. Sitér dette innlegget Link to post
bjorngb Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Det virker som forhandlere gir f. De som jobber med så store verdier til daglig tenker sikkert at det ikke er så farlig - og lapper litt på det fort og galt slik at de kan fortsette med arbeidet sitt. Men for oss er det gjerne snakk om store verdier. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Ville vært intr. å se bilder av dette... Sitér dette innlegget Link to post
Jens_P Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Hvis du har kasko-forsikring ville jeg koblet inn selskapet. Meld det inn som skade. Hvis reparasjon ikke holder mål, så vil forsikringsselskapet få det inn som skade senere. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Espen C Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Det må vel heller gå på forhandler sin forsikring dette her vel, hadde dette skjedd med min båt så hadde jeg blitt på denne forhandleren å krevd båten reparert av en tredjepart med peiling på slike reparasjoner. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Den klassiske problemstillingen vedrørende ansvar... Forhandleren vil ikke ha noe ansvar hvis skaden skyldes ett hendelig uhell. Da må det gå på kundens kasko. Dette ifølge jus'en. At forhandleren likevel vil påta seg ansvaret er en annen sak. De kan vel også ha en egen tabbeforsikring som dekker alle eventualiteter. Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Generellt når noe går galt skal man henvende seg ved brev. Forklar hva du har sett og gi forhandleren en mulighet til å rydde opp (alla: hva gjør vi nå?). Hvis dette ikke skjer, da kan du begynne å være ufin, men gi alltid motparten en mulighet til å komme ut av dette med ansikt i behold. Uansett er det kjedelig. joda310 Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jens_P Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Husk på at dette er båt, ikke bil. Kommer maritim lovgivning inn i bildet her? Gjelder det samme for fartøy i vinteropplag som for fartøy på vannet? Om maritm lovgivning gjelder, om dette er reasultat av et hendelig uhell og ikke grov uaktsomhet, da er det båteier som må stå for reparasjon. Objektivt ansvar finnes bare i forbindelse med bilforsikring! Hadde det vært skade på min båt så hadde jeg meldt dette til mitt selskap. Da er i hvert fall saken registrert der om det blir problemer. Jeg ville satset på at den delen fungerer på samme måte som med skade på bil, at forsikringsselskapene ordner opp seg i mellom. Eventuelt at mitt forsikringsselskap stiller krav overfor forhandleren. Sitér dette innlegget Lykke er en kombinasjon av god helse og dårlig hukommelse! Link to post
Mouche Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Den klassiske problemstillingen vedrørende ansvar... Men her kan det vel ikke være tvil om at forhandler har påtatt seg ansvaret ved faktisk å utbedre skaden, endog uten å informere eier! Alternativt må vel forhandlers "gjøren og laden" i denne saken være selvtekt eller endog hærverk? En utrolig frekk og arrogant oppførsel som fortjener et "etterspill"! Her bør man nok sørge for å få de formelle forhold i orden og det innebærer at "ting" bør foregå skriftlig og vil absolutt anbefale å involvere eget forsikringsselskap for din forsikring dekker vel også en del av utgiftene ved eventuell bruk av advokat? Uansett, lykke til videre med saken, og hold oss informert om utviklingen. Sitér dette innlegget Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and! Link to post
Ingar Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 For all del, ut fra det som er fremkommet virker det som at forhandleren har hatt dårlig samvittighet og har forsøkt å gjøre noe med dette på en klønete måte. Det jeg mente å få frem er at forhandleren må ha opptrådt uaktsomt for å ha ansvaret juridisk sett. Har forhandleren vedgått at det er han som har påført båten skade? Sitér dette innlegget Link to post
Ocean Svart 16.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2007 Fikk omsider kontakt med forhandler idag. Har henvendt meg skriftlig vedr. skade og bilder er tatt vare på. Forhandler har ikkje vedgått skaden, men det meste tyder på dårlig samvittighet i og med at dette blir lova utbedra snarast og med lovnad om at ingen kommer noensinne til å merke skaden. Forhandler var også enig i at "reparasjonen" såg ....... ut! Store deler av baug skal pussast ned til glassfiberen og det skal leggast på ny gelcoat. Så gjenstår det å sjå til helga korleis dei har håndtert dette. Eg lar dei iallefall få lov til å prøva å retta opp i tabben. Har god dokumentasjon... Sitér dette innlegget Link to post
kurth Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Hvis jobben blir fagmessig utført skal det bli som nytt Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.