Rex-Mazo Startet 15.April.2007 Del på Facebook Startet 15.April.2007 Hei. Tyr til mangfoldet her på båtplassen for råd. Jeg hentet i helgen båten jeg kjøpte. Kalesjen var helt fin og alle sidevinduene var fine. Men bakruten var gråkornete og grov å ta på på utsiden og er helt umulig å se igjennom. Det virker som om det har vært en kjemisk reaksjon der, virker ikke som om solen kunne gjort dette alene. Er det flere som har opplevd dette? Finnes det noe å smøre denne inn med for å rense det og få ok resultat? (har selv forsøkt med Eddik) Eller er det bare å levere kalesjen inn og få sydd inn nytt vindu? Håper på noen svar... Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 15.April.2007 Del på Facebook Svart 15.April.2007 Du kan prøve å smøre den inn med symaskinolje, som visstnok skal hjelpe litt. Men det koster det bare et par-tre hundrelapper å få satt inn et nytt vindu da, og da er problemet løst for lang tid fremover. Tipper at sidevinduene har vært skiftet tidligere, og at dette er årsaken til at disse er OK. Kalesjevinduer forfaller relativt fort.... Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
kes Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Kan det være kalesjeimpregnering som er kommet på vinduet? I så fall kan et plastrensemiddel (Biltemas Plastrens eller tilsvarende) kanskje løse problemet. Sitér dette innlegget Link to post
Bergen Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Jeg tenkte jeg skulle gjøre et forsøk på å rengjøre min gamle kalesje i tilfelle jeg ville ha den som vintekalesje. Jeg la den defor i badekaret i natten over i vann sammen med en god mengde Milo. Resultatet av dette ble riktignok at en god del skitt løsnet, men vinduene ble helt melkehvite av denne behandlingen. Jeg prøvde ikke å få vekk misfargingen da kalesjen ble kastet i stedet for. Men kansje er det noe slikt din kalesje har vært utsatt for også ? Reklamen om at alt som tåler vann tåler Milo er defor feil Sitér dette innlegget Link to post
Speedy Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Jeg trodde kalesjeimpregnering ikke hadde noe å si på vinduene... Når min kalesje var inne til "overhaling" fikk jeg til beskjed om at vinduene som hadde impregnering over seg kunne de bare tørkest av med en fille fuktet med white sprit. Dette skulle gjøre vinduene klare og fine igjen. Hvis du derimot har fått såpe på disse og det har oppstått en reaksjon er det en billig sak å sy inn nye vinduer igjen. Jeg fikk oppgitt dette til å koste rundt 400 kroner pr vindu.... Sitér dette innlegget Link to post
Rex-Mazo Svart 16.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.April.2007 Nei det er ikke det den har blitt utsatt for. Jeg har havnekalesje som ligger over taket av kalesjen. Denne dekker 10 cm ned over bakruten og de 10 cm på toppen er det eneste som er perfekt. Klart og rent. Under der er det helt umulig å se mellom. Det blir vel til at jeg bytter hele vindu. Om jeg får det rent så klarer jeg nok ikke å få det rent nok til at det blir godkjent av "sjefen" Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.