Jump to content

Aksjonen på søndag

Batdilla

Recommended Posts

I anledning Redningsselskapets (NSSR) innsamlingsaksjon "Vi redder liv" søndag 30. november tenkte jeg å komme et ørliten oppfordring til medlemmene på baatplassen. Dette er helt ut fra eget ståsted og synspunkt, og må ikke sammenblandes med mitt øvrige engasjement på baatplassen. Denne utfordringen gjelder de som kunne tenke seg å støtte saken NSSR står for. Kanskje har du fått med deg at NSSR mangler bøssebærere, men av ulike grunner har du kanskje ikke vært innom og hentet en bøsse? Eller kanskje kommer det ingen bøssebærere innom deg?

Sitat fra aksjonssiden til NSSR:

Redningsselskapet har fått en unik mulighet til å nå ut til alle husstander i Norge med bøsser takket være samarbeidet med TV 2 om bøsseaksjonen "Vi redder liv". Vi har som mål å samle inn så mye penger at vi klarer å fullfinansiere vår aller nyeste redningsskøyte "Harald V" som skal døpes med Kronprinsesse Mette-Marit som gudmor den 30. november.

Redningsselskapet er en ideell humanitær forening som er avhengig av frivillig innsats og innsamlede midler. På 112 år har redningsskøytene reddet mer enn 6.000 liv og assistert over 119.000 fartøyer.

Sitat slutt.

Vi kan nå en gang for alle kan vise hvem som er 'best' (:smiley:) av de ulike type båteiere (Sagt i god mening).

Forutsetning: De som etter å ha lest dette kunne tenke seg å gi en viss sum penger for å støtte aksjonen til NSSR, de kan også avlegge stemme i pollen. Det er det opp til hver enkelt hvor mye man evt. gir. Et tilleggsgode hvis man ønsker å gi bidrag og avlegger stemme, er at det er fullt tillatt å poste oppfordringer til samme type båteiere/andre typer båteiere.... Det er selvsagt anonymt hvor mye man gir, men et lite innlegg fra de som velger å gi et bidrag med en oppfordring til andre båteiere kunne vært interessant... Ballen er herved kastet - snekkene vinner!

PS: Det er ingen frist for å gi bidrag. Skulle du lese denne tråden en tid etter at aksjonen formelt er over, vil ikke det si det samme som at den interne 'konkurransen' på baatplassen er over... Bidrag, stemme og oppfordring tas uansett imot med takk, helt uavhengig av tidspunkt!

(Lørdag) - Da har vi fått disse opplysningene fra NSSR: Kontonummeret til aksjonen er 6219 05 89000 - enda enklere er det selvsagt å bruke vår givertelefon med vinnersjanser - 820 43 006 - alle som ringer er med i trekningen av en Askeladden 525 Excel med 90 hk Mariner! Besøk www.redningsselskapet.no for å lese mer om dette.

Jeg har støttet NSSR i mange år, som medlem av Kystpatruljen, Medlem i Redningsselskapet, loddkjøper etc.  Jeg oppfordre alle til å gjøre det samme, NSSR trenger hver krone de kan få tak i, og de gjør et utmerket arbeide.  Har sett dem i aksjon ved flere anledninger, og det er helt fantastisk hva de utretter.

Jeg ser ingen grunn til å slutte nå, så jeg skal gi til bøssebærerene når de kommer innom på søndag.  Gi så dere kjenner det, alle sammen.

Båthistorikk fra 1959: Tresnekke, 20 fot, Penta 2 sylinder, bensin. Trebåt, klinkbygget, 16 fot, Johnson 5.5 HK. Mørebas 16 fot, Johnson 25 HK. Trifoil 15 fot, Mercury 35 HK. Trifoil 17 fot, Mercury 65 HK. Myra 21, Volvo MD2B. Furuholmen 30, Farrymann 30HK. Skarpnes 30, Volvo MD40B. Broom 37 Ocean, 2x Perkins 6.356 HM. GibSea 522 Master, genoa, 96 kvm, storseil, 54 kvm, Perkins 4.236, 80 HK.

Guest ernslars

:smiley:

Fantastisk mange positive båtfolk her! Redningsselskapet tar imot alle bidrag til "Vi redder liv" med takk, og kontonummeret til aksjonen er 6219 05 89000 - enda enklere er det selvsagt å bruke vår givertelefon med vinnersjanser - 820 43 006 - alle som ringer er med i trekningen av en Askeladden 525 Excel med 90 hk Mariner! Besøk www.redningsselskapet.no for å lese mer om dette

mvh; Ernst Larsen, info.leder "Vi redder liv"

Forutsetning: De som etter å ha lest dette kunne tenke seg å overføre en viss sum penger for å støtte aksjonen til NSSR, de kan også avlegge stemme i pollen. Kontonummer vil bli opplyst i denne tråden så snart vi hører fra Ingvar Johnsen. Deretter er det opp til hver enkelt hvor mye man evt. betaler. Et tilleggsgode hvis man selv ønsker å gi bidrag og avlegger stemme, er at det er fullt tillatt å poste oppfordringer til samme type båteiere/andre typer båteiere.... Det er selvsagt anonymt hvor mye man gir, men et lite innlegg fra de som velger å gi et bidrag med en oppfordring til andre båteiere kunne vært interessant... Ballen er herved kastet - snekkene vinner!

"Snekkene vinner"?!?  Den tok jeg ikke. En snekke kan da ikke vinne noe som helst, vel???

:smiley:

..."Snekkene vinner"?!?  Den tok jeg ikke. En snekke kan da ikke vinne noe som helst, vel???

Joda. :smiley: I forbindelse med TV i båt prosjektet mitt kommer Sjømannen også til å bli utrustet med bærbar PC med Nokia Phone Card. Så hvis vi ser bort fra at utstyret ikke er på plass i båten ennå, er det ikke noe i veien for at Sjømannen "selv" kan ringe givernummeret via den bærbare og således donere penger. Og da er det liksom snekka som gir da... :seeya: Snekkene vinner!

Har cabin cruiser, har ringt fler ganger ikveld, er områdeleder som organiserer bøssebærere på Bærums Verk, skal gå med bøsse også imorgen. I tillegg er jeg selvsagt medlem av Kystpatruljen.

Jeg utfordrer fler her på baatplassen til å melde seg som bøssebærer i morgen.

Da fjerner jeg limet på denne tråden - det er ganske mange tråder som er limte nå.

Vinneren i den interne konkurransen her på baatplassen ble: Alle! Alle som gir bidrag til noe som er med på å styrke egen sikkerhet er vinnere i mine øyne. Takk til alle som gikk med bøsser og/eller ga bidrag!

Fant en artig oversikt over hvem som har gitt hva.

And the winner is....... Vestfold og østover.......

Hadde nok sett for meg at vestlandet og nordover skulle vise bedre igjen på statistikken. Kanskje vi tar det for gitt at hjelpen er tilgjengelig?

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Beklager SveinHa du tok feil det er TV2 som er vinneren, de stikker av mesteparten av det som er samlet inn nå (ca 15mill) så det er det som kommer nå etterpå som redningsselskapet får.

Det var virkelig litt av en gavepakke den statsministeren kom med (2mill).

Mitt forslag er at redningsselskapet flagger ut til afrika f. eks. kanskje det blir mer i støtte fra regjeringen da, uhjelp er jo populært.

Beklager SveinHa du tok feil

Det kan godt være (er i så fall ikke første gangen :lol:) men etter en kjapp kikk på listen er der flere store beløp fra østlandet som utmerker seg. Kanskje hvis en legger sammen alle mindre beløp så endrer bildet seg.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.

Det kan godt være (er i så fall ikke første gangen :lol:) men etter en kjapp kikk på listen er der flere store beløp fra østlandet som utmerker seg. Kanskje hvis en legger sammen alle mindre beløp så endrer bildet seg.

Hei

Leangbukta båtforening leder.

Ta utfordringen.

mvh

giver

Beklager SveinHa du tok feil det er TV2 som er vinneren, de stikker av mesteparten av det som er samlet inn nå (ca 15mill) så det er det som kommer nå etterpå som redningsselskapet får.

Kan dette være riktig. Trodde TV2 var en av samarbeidspartnerne (sponsorene???). De tar vel ikke selv millioner av det som er samlet inn :lol: :lol:

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...