Birchwood 320 Startet 16.April.2007 Link til dette innlegget Startet 16.April.2007 Hvordan prissette båten min. Har sett et par av desse til salgs men ingen med dieselmotor. Hvordan ligger pris på diesel motor i forhold til bensin motor.. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hydrox Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Litt vanskelig det der men ikke helt umulig å komme fram til et utgangspunkt. Båt med bensiner minus en reell bruktpris på bensinmotoren gir deg jo prisen på kun båt. Legger du da på det du mener er en reell pris for maskinen i din båt burde du være et stykke på vei. Jeg har sett flere som prøver å få 100 000 mer for en båt som har en gammel sliten vovlo 40 maskin montert. Dette er en maskin man får brukt for 40 000. Har man en pen V8'er bensin så får man lett 40 000 for den og. Ergo bør ikke en båt med Volvo 40 maskin bli noe særlig dyrere enn en med en fin V8'er. Pris på båt pluss pris på maskin bør gi deg en pekepinn.. Jeg kan jo legge til at jeg solgte min Volvo V8 5,0Gi med DP-S drev for 86 000, motor og drev var i fra 98 og i veldig god og pen stand. Gikk som en klokke. Hadde det ikke vært for at jeg bare MÅ ha diesel i båten så hadde jeg vel aldri solgt den. Sitér dette innlegget Link to post
Birchwood 320 Svart 17.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Takk for svar. Hjalp litt. SÅ var det å annslå verdi på motor da. Ligger to for salg 130000 - 160000 med drev. Samme som eg har. Sitér dette innlegget Fjord 27 AC TMD40 Birchwood 33 Classic 2 X 150 hk Ford Mercraft 19.5 knopWellcraft Excel 26SE V8 Starpowr 7,3 IDI 270Hp(270hk) 37 knop.Firmanavn: Motordeler.com Link to post
Hydrox Svart 17.April.2007 Link til dette innlegget Svart 17.April.2007 Da skulle du jo være et stykke på vei, tror jeg ville prøvd meg i øvre del av det du selv mener er realistisk. Du har tross alt en diesel og det betaler jo mange litt ekstra for. Det er vel ikke helt unormalt at en båt med diesel ligger 100 000 høyere i pris enn en tilsvarende med en bensiner. Selvfølgelig hvis maskinene kan sammenliknes med tanke på alder og gangtimer og godt vedlikeholdhold. Hvis jeg skulle solgt båten min med den nye Steyr maskinen måtte jeg priset båten unaturlig høyt. Tror faktisk jeg hadde prøvd å selge båten uten maskin for ikke å tape for mye penger på en motor jeg selv har kjøpt helt ny. Da kan jeg montere en maskin i min neste båt hvor jeg kjenner hele maskinens historikk. Selger jeg kun båten får jeg tilbake pengene for den. Selger jeg komplett pakke vil jeg gå med tap. PS: Båten min er ikke til salgs..!!! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.