Sabeltann Startet 16.April.2007 Del på Facebook Startet 16.April.2007 Tok opp båten idag, og ser etter spyling noen små hvite "prikker" på skroget. når jeg tar i det pulveriseres de og er borte. Kan ikke se om dette går inn på gelcoat eller det bare er i bunnstoff overflaten. I 2003 siklet jeg ned hele skroget til bar gealcoat. Da var ihvertfall gelcoat 100% i orden. Mattet og avfettet for så og legge på antipest, samt nonstop bunnstoff (begge jotun). Dette har fungert feilfritt og stoffet var og ved opptak i dag egentlig helt ok. Lurer dog fælt på hva disse små hvite prikkene er. Er jevnt fordelt overskroget. Kan det være dårlig utrøring av bunnstoff ifjor(tørrstoff el,l) Tror ikke det er plastpest(influensa!) Da det ikke er noen væske el.l og dette er meget små prikker. Kan best beskrives som miniatyriske små hvite rur(slike som sitter på steinene i fjæra) Ka du trur? Sitér dette innlegget Link to post
Espen C Svart 16.April.2007 Del på Facebook Svart 16.April.2007 Det er ikke bare salt i fra havet da slik var båten min når jeg tok den opp her om dagen også. Sitér dette innlegget Link to post
Silje4 Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Det kan godt være nettopp rur? Har hatt pest , og da er det små byller i bunnstoffet, det ser du best i motlys. Det som var lett å få under maling/ sparkling var såkalte" Pinholes" i primerlaga. Tror ikkje du trenger bekymre deg, Tørk lett over med vann på fille, er det ikje tegn til Kviser i stoffet er alt ok! Sitér dette innlegget Link to post
tuffff Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 For fjorten dager siden eller så, var i hvert fall vannet her hos oss fullt av kiselalger som la seg som et hvitt belegg på fjæresteinene. Kanskje det kan være noe sånt. Det forsvant med litt regn og høyvann etter noen dager. mvh tuffff Sitér dette innlegget Link to post
Sabeltann Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Mye mulig det er slike kisel alger el.l Stoffet båten i dag, gikk over hele båten med rulle, litt hard på rulla så pulverisrtes "klumpene". Kan ikke se at det er hull i stoffet. Får se til neste år! Sitér dette innlegget Link to post
Arnstein Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Mye mulig det er slike kisel alger el.l Stakk hodet under båten din i går kveld og så prikkene. Det er i hvertfall ikke pest. Tror det er rur/kalkutfelling. Ingenting å bekymre seg for. Holder seg godt båten din, men så får den jo godt stell også. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Sabeltann Svart 17.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.April.2007 Kjempe Arnstein!!! Nå blei eg i godt humør!!!! Sitér dette innlegget Link to post
sodne Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 viss du har brukt en polyesterbasert grunning kan denne ha herdet sent og du får utkrystalisert reststyren gjennom bunnstoffet. Sitér dette innlegget stå i ro båt! Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.