isbjorn Startet 17.April.2007 Del på Facebook Startet 17.April.2007 Er det noen som har nå erfaring med plasering av trimflaps, hvor langt ut mot siden skal de stå?, på min synes jeg de står mye mot midten, jeg synes båten reagerer lett på at noen går i båten mens jeg kjører. Innbiller meg at den blir mer stabil jo lengere ut mot siden man setter dem. Sitér dette innlegget Link to post
Arvid_A Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 (redigert) Hei! For å få best mulig effekt av trimflapsene bør de plasseres så langt ut mot sidene som det a.h.t. skrogformen er praktisk mulig. Dermed vil de få størst mulig moment-virkning m.t.p. å kunne trimme skroget i sideretningen (motvirke krengning på grunn av skjev last eller sidevind). Redigert 17.April.2007 av Arvid_A (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Ben Sin Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Hei Jeg har erfaring med at mine ble montert for nært senter på den forrige båten våres. Skrogfasongen gjorde det enklest. Hadde jeg visst hvor følsom den da ble, ville jeg gjort modifikaskjoner på hekken slik at jeg hadde fått trimplanene lenger ut. Det var svært lite som skulle til før båten reagerte, og det var vanskelig å finne optimal stabilitet. Min erfaring er at det derfor lønner seg å montere planene lengst mulig ut mot skrogsidene. Ben Sin Sitér dette innlegget Link to post
kes Svart 17.April.2007 Del på Facebook Svart 17.April.2007 Båtmagasinet har i sitt siste nummer en artikkel om montering av trimflaps med tilbehør. Sitér dette innlegget Link to post
isbjorn Svart 18.April.2007 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.April.2007 tror nok jeg må flytte dem litt ut mot sidene, hva skal jeg tette de gamle skruhullene med? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.