Jump to content

Online registrering av VHF konsesjon

Sydvesten

Recommended Posts

Hei Runju.

Jeg var på samme kurset, og fikk bestemt en oppfatning av at konsesjon er knyttet til apparatet og dets serie og produksjonsnummer og type. Så om denne følger båten så er det apparatet du søker konsesjon på. MMSI nr. fikk jeg forsåelsen av at var mitt og båtens identifikasjonsnummer. Spurte på eksamensvurderingen om jeg vil få mitt MMSI nr sammen med sertifikatet, noe jeg fikk bekreftet. Får du et nytt, og skal bruke det gamle?? hmmmm . Hvilket MMSI nr. har den gamle eieren av VHF`n da i sin nye VHF ???????

Enig med deg Runju. Dette hørtes rart ut.

https://baatplassen.no/i/blog/per_harald/index.php?

Vis hensyn på sjøen. Ja til obligatorisk båtførerbevis.

D5LA I boks.

• 1 måned senere...

Sendte søknad i går 9. jul kl 11.50 på mail, som andre ovenfor har gjort. Tenkte dette kunne ta tid og ba om å få kallesignal og MMSI-nr tilsendt på mail om mulig.

Fikk svar samme dag kl 12:40 med konsesjonen ferdig behandlet.

50 min på å behandle og svare - midt i ferietiden. Utrolig. Konsesjonsdokumentet ligger nok i postkassa i dag eller i morgen.

Hilsen KOB, Nimbus Nova 35

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...