MartinN Startet 18.April.2007 Link til dette innlegget Startet 18.April.2007 (redigert) Morn ja sjøfolk! Hvilken bok er den beste (helst norsk) om båtbygging? Jeg ser etter en bok (step by step) om interiørarbeid/ innvendig konstruksjon i en plast/ glassfiberbåt! Noen som har noen gode tips til bra bøker? Vet at www.nautisk.no har mye bra, men hvilken er best til mitt formål? Takk! Martin Redigert 18.April.2007 av MartinN (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
rolf-eigil Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Hei! I Norge er det lite: På engelsk flømmer det over hva skaal du bygge i Tre? Tradisjonelt? Epoxy? Polyester? Stål? Betong? Finer? Det er et hæ...emne Sitér dette innlegget Link to post
ok67 Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 På norks er det nok begrenset hva som finnes, men på engelsk derimot finnes det mye. Søke etter boat building på amazon.com, og du finner mye. Sitér dette innlegget Link to post
NilsPils Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 I tillegg vil jeg anbefale at du sjekker det du gjør mot relevante EN-ISO Standarder. Det er som regel ganske enkelt å følge disse. Problemet er at de koster en del penger. Du finner en oversikt over de mest aktuelle her: https://baatplassen.no/i/index.php?showtopic=28431 Regner med at du vil ha båten CE-merket nåt den er ferdig? Sitér dette innlegget Hilsen Nils Rømcke som har tresnekka Tora og motorbåten SaowaneeJeg er litt gal, og trives ganske godt med det ................ Link to post
ok67 Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Veritas selger også en sammenstilling av disse direktivene for noen hundrelapper (400-500 synes jeg å huske at det var). Har den hjemme, skal spa opp navnet på utgivelsen i kveld. Sitér dette innlegget Link to post
BjornLie Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Prøv Nautisk forlag. De har mye god litteratur. Nautisk forlag Sitér dette innlegget SeaKing 38: Fire-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.