Skvulpen Startet 19.April.2007 Link til dette innlegget Startet 19.April.2007 Stor båtmesse i Ålesund denne helga, "Båt og sjøliv." Ifølge arrangørene landets største innendørs båtmesse etter Lillestrøm og Bergen. Båter fra mange produsenter på stands i Sunnmørshallen, noen også i sjøen ved siden av hallen. Åpen fra i dag, torsdag 19. april t.o.m. søndag 22. april. Dette bare som info hvis noen i nærområdet ikke skulle være klar over det. Sitér dette innlegget Link to post
Blue_Dragon Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Mere Info Sitér dette innlegget Link to post
jm Svart 19.April.2007 Link til dette innlegget Svart 19.April.2007 Båtmesse eller bare motorbåtmesse? Skal bli spennende å se om noen seilbåter er tilstede. Det er tørke av seilbåtforhandler på våre kanter. Her er et stort seilbåtmiljø, så håper forhandlerne ser sjansen..... Sitér dette innlegget Link to post
Skvulpen Svart 20.April.2007 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Var innom messa i dag, mye fint å se, men bare båter med motor, ingen seilbåter. Litt rart i grunn, med det store seilbåtmiljøet som er her omkring? Sunnmøringer som ikke vil tjene penger? Merkelig, for ikke å si naturstridig ... Sitér dette innlegget Link to post
Trophy Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Gleder meg til i morgen. Skal se på Meridian og Viksund først og fremst . . . . Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Trophy Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 (redigert) Var en tur på messa igår og gikk raskt gjennom noen av båtene (ingen bilder). Først så jeg på Viksund 320 og ble med en gang litt skeptisk pga høyden. Umulig å entre den fra siden. Måtte "hopp" på skrå inn på badeplattform. Kan vistnok leveres med ekstra badeplattform montert litt lavere. Ratt for lavt i forhold til skipperstol og motorinstrumenter for langt unna. Fint bad og lugarer. For grunn flybridge etter min smak. Damene(admiralene) likte den ikke. Så tok jeg en titt på Meridian 341 som jeg har sett mange bilder av på nettet og den liker jeg veldig godt. Litt liten uteplass, men veldig lekker innvendig og med separat dusj på badet. Romslig bad er en av tingene jeg vil prioritere ved neste båtkjøp. Flybridge helt etter min smak men det var ikke prisen Damenes favoritt Så kom vi til Skorgenes som er meget pene å se på med flotte linjer, flott uteplass og stor badeplattform. Damene synes de er for trang i mitgang i cocpit og jeg likte ikke flybrigde for den er for grunn og med rattet mellom bena blir du sittende foroverbøyd. Viksund Majesty og Princess 45 hoppet vi over siden vi drømmer bare om det som er innen rekkevidde Vi tok også en rask titt på Jeanneau Prestige 36 som var meget flott. Litt grunn flybridge her også, men finere sittegruppe enn på de norske. Bredere dollbord på barbord side enn på styrbord. Romslig uteplass. Damene likte ikke den beige kalesjen Dette var bare en rask overfladisk gjennomgang og konklusjon blir vel at det blir bruktbåt kjøp neste gang også PS. virker ikke smily'ene Redigert 22.April.2007 av Trophy (see edit history) Sitér dette innlegget Maxum 4100 scb, Chenette III Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.