Jump to content

Båtmesse i Ålesund 19.4. - 22.4.

Skvulpen

Recommended Posts

Stor båtmesse i Ålesund denne helga, "Båt og sjøliv."

Ifølge arrangørene landets største innendørs båtmesse etter Lillestrøm og Bergen.

Båter fra mange produsenter på stands i Sunnmørshallen, noen også i sjøen ved siden av hallen.

Åpen fra i dag, torsdag 19. april t.o.m. søndag 22. april.

Dette bare som info hvis noen i nærområdet ikke skulle være klar over det. :smiley:

Var en tur på messa igår og gikk raskt gjennom noen av båtene (ingen bilder). Først så jeg på Viksund 320 og ble med en gang litt skeptisk pga høyden. Umulig å entre den fra siden. Måtte "hopp" på skrå inn på badeplattform. Kan vistnok leveres med ekstra badeplattform montert litt lavere. Ratt for lavt i forhold til skipperstol og motorinstrumenter for langt unna. Fint bad og lugarer. For grunn flybridge etter min smak. Damene(admiralene) likte den ikke.

Så tok jeg en titt på Meridian 341 som jeg har sett mange bilder av på nettet og den liker jeg veldig godt. Litt liten uteplass, men veldig lekker innvendig og med separat dusj på badet. Romslig bad er en av tingene jeg vil prioritere ved neste båtkjøp. Flybridge helt etter min smak :cheers: men det var ikke prisen :eek: Damenes favoritt

Så kom vi til Skorgenes som er meget pene å se på med flotte linjer, flott uteplass og stor badeplattform. Damene synes de er for trang i mitgang i cocpit og jeg likte ikke flybrigde for den er for grunn og med rattet mellom bena blir du sittende foroverbøyd. Viksund Majesty og Princess 45 hoppet vi over siden vi drømmer bare om det som er innen rekkevidde :lol:

Vi tok også en rask titt på Jeanneau Prestige 36 som var meget flott. Litt grunn flybridge her også, men finere sittegruppe enn på de norske. Bredere dollbord på barbord side enn på styrbord. Romslig uteplass. Damene likte ikke den beige kalesjen :lol:

Dette var bare en rask overfladisk gjennomgang og konklusjon blir vel at det blir bruktbåt kjøp neste gang også :smiley:

PS. virker ikke smily'ene

Redigert av Trophy (see edit history)

Maxum 4100 scb, Chenette III

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...