Wicma Startet 20.April.2007 Link til dette innlegget Startet 20.April.2007 Båt funnet dreivende utenfor Australia uten mannskap. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Leste artikkelen og kikket på videoen; artikkelen sier at "livbåten" var borte, men jeg synes da at jeg så en gummibåt henge i davitene? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Kan jo være de brukte den ordentlige livbåten, gummijolle er vel ikke akkurat en livbåt Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Kan jo være de brukte den ordentlige livbåten, gummijolle er vel ikke akkurat en livbåt Enig i dèt, men da burde vel heller livbåten ha hatt plassen i davitene? Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Mnja, livbåter ligger vel oftest i en container på dekk. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Mnja, livbåter ligger vel oftest i en container på dekk. Enig i det òg, jeg. I så henseende blir derfor mysteriet bare større og større... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Men, når man ser på videoen syns jeg det ser ut som om det kommer kjølevann fra motor ut på skrogsiden? (hvis det er motor i den da) Eller er det bare drenering fra cocpit tro? Synd videon var så kort Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Men, når man ser på videoen syns jeg det ser ut som om det kommer kjølevann fra motor ut på skrogsiden? (hvis det er motor i den da) Eller er det bare drenering fra cocpit tro? Synd videon var så kort Stemmer at motoren var igang, så sier i alle fall artikkelen... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
M/S Bastard Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Ja, jeg leste jo ikke engang artikkelen Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Ja, jeg leste jo ikke engang artikkelen Kikket på artikkelen som Dagbladet linket videre til, ikke noe mer nytt der. Det er vel tidlig morgen i Australia i skrivende stund, så kanskje litt senere på kvelden (vår lokale tid), vil vi få svar (på mysteriet). Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Bergen Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Mnja, livbåter ligger vel oftest i en container på dekk. Livbåter henger som regel i daviter. Redningsflåter derimot er som oftest plassert i containere! Sitér dette innlegget Link to post
Anonym Svart 20.April.2007 Link til dette innlegget Svart 20.April.2007 Denne saken viser vel muligens med tydelighet at man IKKE skal forlate skipet før man virkelig må, altså ikke før det er halvveis nede. Sitér dette innlegget Link to post
Gielas Svart 22.April.2007 Link til dette innlegget Svart 22.April.2007 Livbåter henger som regel i daviter. Redningsflåter derimot er som oftest plassert i containere! Ifølge denne artikkelen var ikke båten utstyrt med livbåt, bare ei jolle på hekken... Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
paxo Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Nok en båt funnet drivende uten mannskap. Sannsynligvis løsnet fra moring og drevet rundt i månedsvis: http://www.smh.com.au/news/National/Second...7180559774.html Letingen etter de første innstilt. Familien søker på strendene og nærliggende øyene. Teori om piratangrep. Mannskapet fisket bak i båten før de forsvant. Sitér dette innlegget Link to post
sailorboy Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Første tanke da jeg så bildet av seilbåten var ... hvorfor henger fendrene ute ? Hadde de besøk av en annen båt alongside eller tar de ikke inn fendrene ? SailorBoy Sitér dette innlegget Link to post
bliss X Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Jeg tror ikke man skal gi dette med fendere så stor betydning. Båten har tydligvis drevet rundt en stund, og fenderne kan ha ligget på dekk og så falt ut pga rulling når båten har vært uten styring. Det er jo en fender på den ene siden og tre på den andre. Dersom fenderne er lagt ut for å ta imot en annen båt ville det sansynligvis ikke vært fender på den andre siden. Sitér dette innlegget Link to post
Gunga Din Svart 23.April.2007 Link til dette innlegget Svart 23.April.2007 Første tanke da jeg så bildet av seilbåten var ... hvorfor henger fendrene ute ?Hadde de besøk av en annen båt alongside eller tar de ikke inn fendrene ? det var min tanke oxo......noen som 'vennlige' som ville komme longside......pirater Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Superkul Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 hørt noe mere om denne saken?? hvis dette var pirater så glemte de laptoppen.... Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Gielas Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 hørt noe mere om denne saken?? hvis dette var pirater så glemte de laptoppen.... Søket etter de savnede er iallefall avsluttet fra myndighetenes side. Her er også "fender-teorien" nevnt. Sitér dette innlegget -- Jon Link to post
Kosmix Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 hørt noe mere om denne saken?? hvis dette var pirater så glemte de laptoppen.... Godt tenkt. Den så ikke jeg.... Veldig merkelig; hull i seilet, maten på bordet, trolig ingenting stjålet.... Er det en "practical joke"? Sitér dette innlegget Seilerhilsen fra Kosmix! Logg og blogg: x79.blogspot.com Twitter: Følg meg her! Link to post
Geir Frode Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Hmm Kan det være 3 stykker som har behov for å bare forsvinne...........? Hender jo det....... Ny start med nytt navn og blanke ark? Sitér dette innlegget 11 fot syken......... fra 27 fot til 16 fot Link to post
Jensen_fra_Vest Svart 24.April.2007 Link til dette innlegget Svart 24.April.2007 Får vi noen gang svar?Ny artikkel Sitér dette innlegget Mvh. Jens Rytter. Sjarkprosjektet er lagt på is (inntil videre) Link to post
loffern Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Her er det mye som ikke stemmer, maten sto på bordet så det kan ikke ha vært så dårlig vær at de kan ha blitt skylt over bord. Kan de ha blitt fristet til et felles bad og så har de glemt å sette motoren i fri? Lite trolig det og. Det med pirater er jo også merkelig ettersom det ligger verdisaker igjen ombord. Men kan det være et planlagt forsvinningsnummer hvor de har avtalt å bli plukket opp et stykke utenfor kysten (derfor fenderene på siden) for så å starte på nytt et annet sted med ny identitet? Sitér dette innlegget Link to post
skibsplast ohoi Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 Tviler på om vi noen gang får vite årsaken til dette, men det er en del som virker rart. Var dette erfarne sjøfolk virker dette med fenderne litt rart. Og som noen sier, Det virker litt merkelig at du setter deg ned for å spise, og været blir så dårlig at du må forlate båten før du har spist ferdig. Sitér dette innlegget River 350 med 10 hk mercury Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet. Link to post
Superkul Svart 25.April.2007 Link til dette innlegget Svart 25.April.2007 det som er enda rarere er at de som har lett etter folkene vet vel om det har vært dårlig vær eller ikke??? Sitér dette innlegget Prosjekt Draco-2100 Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.