Jump to content

Spøkelsesbåt funnet utenfor Australia

Wicma

Recommended Posts

:lol:

Men, når man ser på videoen syns jeg det ser ut som om det kommer kjølevann fra motor ut på skrogsiden? (hvis det er motor i den da)

Eller er det bare drenering fra cocpit tro?

Synd videon var så kort

Stemmer at motoren var igang, så sier i alle fall artikkelen...

--

Jon

Ja, jeg leste jo ikke engang artikkelen :rolleyes:

:lol:

Kikket på artikkelen som Dagbladet linket videre til, ikke noe mer nytt der. Det er vel tidlig morgen i Australia i skrivende stund, så kanskje litt senere på kvelden (vår lokale tid), vil vi få svar (på mysteriet). :cheers:

--

Jon

Jeg tror ikke man skal gi dette med fendere så stor betydning. Båten har tydligvis drevet rundt en stund, og fenderne kan ha ligget på dekk og så falt ut pga rulling når båten har vært uten styring.

Det er jo en fender på den ene siden og tre på den andre. Dersom fenderne er lagt ut for å ta imot en annen båt ville det sansynligvis ikke vært fender på den andre siden.

Første tanke da jeg så bildet av seilbåten var ... hvorfor henger fendrene ute ?

Hadde de besøk av en annen båt alongside eller tar de ikke inn fendrene ?

det var min tanke oxo......noen som 'vennlige' som ville komme longside......pirater :confused:

S/Y Gunga Din

Her er det mye som ikke stemmer, maten sto på bordet så det kan ikke ha vært så dårlig vær at de kan ha blitt skylt over bord. Kan de ha blitt fristet til et felles bad og så har de glemt å sette motoren i fri? Lite trolig det og. Det med pirater er jo også merkelig ettersom det ligger verdisaker igjen ombord. Men kan det være et planlagt forsvinningsnummer hvor de har avtalt å bli plukket opp et stykke utenfor kysten (derfor fenderene på siden) for så å starte på nytt et annet sted med ny identitet?

Tviler på om vi noen gang får vite årsaken til dette, men det er en del som virker rart.

Var dette erfarne sjøfolk virker dette med fenderne litt rart.

Og som noen sier, Det virker litt merkelig at du setter deg ned for å spise, og været blir så dårlig at du må forlate båten før du har spist ferdig.

River 350 med 10 hk mercury

Suzumar 320 med 6 hk Suzuki Motor stjålet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...