Jump to content

Hvor får jeg tak i konstantgående pumpe?

Frøken Fryd

Recommended Posts

F.eks. Seatronic (se under "Styringer") men er du sikker på at du vil ha konstantgående pumpe? De fleste autopiloter kan bruke reverserende pumpe og disse er betydelig billigere, bruker mindre strøm og regulerer roret mye penere.

Med konstantgående pumpe har du magnetventiler som dirigerer oljestrømmen av/på i ene eller andre retningen slik at når roret skal bevege seg går det alltid i full fart. Med reversibel pumpe kan autopiloten (normalt) styre hastigheten på pumpen slik at en får vesentlig mykere rorbevegelser.

Mine kjøretøy pr i dag: "NittiNitti": -90 Land Rover 90, "Bimbo": -93 BMW R1100RS, "Helmut": -08 Knaus Sunliner 808

Grunnet intensiv sensur og shadowbanning har jeg forlatt Fakebook, Insta og Twitter for godt, dere finner meg på https://mewe.com/i/sveinhauge og Telegram

• Mahatma Gandhi, 1869-1948: Vaksinasjon er en barbarisk praksis og en av de mest fatale av alle vrangforestillinger som er aktuelle i vår tid. Samvittighetsfulle motstandere av vaksinasjon bør om nødvendig stå alene mot hele verden for å forsvare sin overbevisning.
Med konstantgående pumpe har du magnetventiler som dirigerer oljestrømmen av/på i ene eller andre retningen slik at når roret skal bevege seg går det alltid i full fart. Med reversibel pumpe kan autopiloten (normalt) styre hastigheten på pumpen slik at en får vesentlig mykere rorbevegelser.

Fant ikke noe hos Seatronic...

Piloten min har kun av/på styring for magnetventiler, har tatt knekken på en reverserende pumpe allerede...

Kan ikke en justere trykket på en konstantgående pumpe?

Redigert av Frøken Fryd (see edit history)

Seatronic skriver dette i brosjyren sin:

Pumper fra LS pompes

Fra vår Franske leverandør kan vi skaffe pumper til de fleste styringer.

Vi leverer både reversible og konstantgående pumper.

Selv hadde jeg denne i vår forrige båt:

LS pumpe av typen EV 3 , max sylinderstørrelse: 650 ccm. 12V pris kr. 14 480.-

Du har selvfølgelig mulighet for å justere trykket.

Jeg koblet også fjernstyring til magnetventilene på pumpa slik at jeg kunne styre fra flere posisjoner ombord - deilig på langtur midt på havet i rusletempo.

Du finner sikkert billigere pumper på ebay - men LS pumpene er av svært god kvalitet.

Du må være innlogget for å kunne svare.

Logg inn med eksisterende, eller opprett ny, konto.

Opprett ny konto

Gratis og helt uforpliktende

Klikk her for å opprette konto.

Logg inn

Logg inn dersom du har konto

Logg inn

• Create New...